حاتمی در دیدار با وزیر دفاع روسیه:

ثبات و امنیت در منطقه راهبرد مشترک ایران و روسیه

امیر حاتمی گفت: راهبرد مشترکی که تهران و مسکو در حل مشکلات و مسائل منطقه‌ای انتخاب کرده اند، می‌تواند فارغ از سیاست‌های یکجانبه گرایانه آمریکا، صلح و ثبات و امنیت را در منطقه بوجود آورد.

به گزارش پرسون؛ امیر سرتیپ حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح دردیدار با سرگئی شایگو وزیر دفاع فدراسیون روسیه با تقدیر از مواضع مثبت و سازنده دولت روسیه در تحولات چند ماه اخیر و به طور ویژه در مخالفت با قطعنامه اخیر ضد ایرانی آمریکا اظهار کرد: با توجه به استمرار تهدیدات علیه دو کشور تقویت هر چه بیشتر همکاری‌های تهران و مسکو امری ضروری و اجتناب ناپذیر است.

وی با بیان اینکه دیدار‌ها و رایزنی‌های هر دو کشور در سطوح عالی به طور مرتب و رضایت بخش در جریان است گفت: جمهوری اسلامی ایران و روسیه در سال‌های اخیر یک تلاش هدفمند و مشترک برای مقابله با یکجانبه گرایی و سیاست قلدرمأبانه آمریکا و دولت ترامپ در منطقه را شروع کرده اند.

وزیر دفاع تصریح کرد: واکنش واقع گرایانه شورای امنیت سازمان امنیت ملل و رد قطعنامه ضد ایرانی اخیر آمریکا در خصوص تمدید ممنوعیت‌های تسلیحاتی علیه ایران، یکبار دیگر ضمن اینکه شکست بزرگی را برای آمریکا و متحدین منطقه‌ای این کشور رقم زد، مخالفت جهانیان با سیاست‌های خصمانه و غلط را نشان داد.

وی با بیان پاسخ کشور‌های عضو برجام به درخواست آمریکا در استفاده از مکانیسم ماشه و بازگشت تحریم‌ها گفت: این اقدام کشور‌های عضو برجام ضربه محکم دیگری به زیاده خواهی‌های آمریکا بوده است.

امیر سرتیپ حاتمی گفت: اطمینان دارم که راهبرد مشترکی که تهران و مسکو در حل مشکلات و مسائل منطقه‌ای انتخاب کرده اند، می‌تواند فارغ از سیاست‌های یکجانبه گرایانه آمریکا، صلح و ثبات و امنیت را در منطقه بوجود آورد.

وزیر دفاع روسیه: چشم انداز همکاری‌های ایران و روسیه، روبه توسعه است

سرگئی شایگو وزیر دفاع فدراسیون روسیه نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از سومین حضور وزیر دفاع جمهوری ایران در روسیه گفت: ایران و روسیه اهداف و منافع مشترکی در عرصه معادلات منطقه‌ای و بین المللی دارند.

سرگئی شایگو با اشاره به روابط عمیق و راهبردی دو کشور در همه زمینه‌ها گفت: در حوزه دفاعی و امنیتی نیز چشم انداز همکاری‌های ایران و روسیه، روبه توسعه است.

سرگئی شایگو بر ضرورت تداوم همکاری‌های منطقه‌ای در جهت ایجاد صلح و ثبات در منطقه تاکید کرد.

گفتنی است در پایان این دیدار امیر حاتمی برای تقویت همکاری‌های دو جانبه از سرگئی شایگو برای حضور در ایران دعوت به عمل آورد.

194456