سخنگوی سابق وزارت امور خارجه در گفتگو با پرسون:

در حال حاضر آمریکا بیش از هر زمانی به انزوا رفته است

آن‌هایی که شکست می‌خورند ممکن است دست به هر کاری بزنند. مثلا شاید بخواهند مکانیزم ماشه را فعال کنند که اصولا و اساسا حق چنین کاری ندارند. آن‌ها نمی‌توانند از مکانیزم‌های درون برجامی علیه جمهوری اسلامی ایران استفاده کنند.

سید عباس موسوی، سخنگوی سابق وزارت امور خارجه، در گفتگو با پرسون در تحلیلی درباره شکست قطعنامه ضد ایرانی آمریکا در شورای امنیت گفت: این شکست قابل پیش بینی بود آمریکایی ها قصد داشتند با استفاده از مکانیزم ماشه علیه شورای امنیت ساز و کارهای چند جانبه بین المللی اقدام کنند که با هوشیاری اعضای دائم مواجه شدند که دیپلماسی فعال جمهوری اسلامی ایران نیز در این زمینه نقش موثری داشت.

سخنگوی سابق وزارت امور خارجه ادامه داد: استحکامی که برجام در متون و ساختار حقوقی داشت باعث شد آمریکایی‌ها در اقدامی که علیه قطعنامه ۲۲۳۱ و برجام قصد داشتند انجام دهند ناکام بمانند و با شکست سخت دیگری مواجه شوند.

وی در ادامه در رابطه با رای های ممتنع در این نشست افزود: آمریکایی ها خیلی تلاش کردند و فرستاده های ویژه به کشورهای منطقه و اعضای دائم و غیر دائم شورای امنیت ارسال کرده و به نوعی به دوره گردی افتادند اما هدفشان شکست خورد. کشورهای اروپایی ها نیز به آن‌ها رای منفی داده و این قطعنامه را نپذیرفتند. در حال حاضر آمریکا بیش از هر زمانی در انزوا فرو رفته که جمهوری اسلامی و مردم ایران در این انزوا بی‌تاثیر نبودند.

موسوی در پایان درباره پیش بینی در مورد رفتار بعدی آمریکا، عنوان کرد: آن‌هایی که شکست می‌خورند ممکن است دست به هر کاری بزنند. مثلا شاید بخواهند مکانیزم ماشه را فعال کنند که اصولا و اساسا حق چنین کاری ندارند. آن‌ها نمی‌توانند از مکانیزم‌های درون برجامی علیه جمهوری اسلامی ایران استفاده کنند که پیش بینی می شود با ادامه این روند شکست دیگری در انتظارشان خواهد بود.

194349