ناصر نفری:

بحران آزادراه کاشان-اصفهان؛ عوارض می‌گیریم، ایمنی نداریم

رئیس هیئت‌مدیره آزادراه کاشان-نطنز-اصفهان با اشاره به نیاز ۱۲۰۰ میلیارد تومانی برای ایمن‌سازی مسیر، تأکید کرد که درآمد سالانه این آزادراه حتی با وجود دریافت عوارض سنگین، پاسخگوی هزینه‌های بهسازی نیست.
تصویر بحران آزادراه کاشان-اصفهان؛ عوارض می‌گیریم، ایمنی نداریم

به گزارش سایت خبری پُرسون، از اصفهان؛ ناصر نفری، رئیس هیئت‌مدیره شرکت آزادراه کاشان–نطنز–اصفهان بعد از ظهر سه‌شنبه در جمع خبرنگاران کاشان اظهار داشت: طول مسیر رفت‌وبرگشت این آزادراه ۳۳۰ کیلومتر است و برای اصلاح و ایمن‌سازی آن بیش از یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.

وی افزود: هر خودرو سواری برای عبور از این مسیر ۲۲ هزار تومان و خودروهای سنگین ۶۰ هزار تومان عوارض پرداخت می‌کنند، اما مجموع درآمد سالانه آزادراه تنها حدود ۳۰۰ میلیارد تومان است که پاسخگوی هزینه‌های سنگین بهسازی نیست.

نفری ادامه داد: برای اصلاح و ایمن‌سازی هر کیلومتر آزادراه نزدیک به چهار میلیارد تومان اعتبار لازم است و در مجموع برای بهسازی کامل مسیر، رقمی بالغ بر یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان برآورد شده است.

رئیس هیئت‌مدیره شرکت آزادراه کاشان–نطنز–اصفهان گفت: به دلیل کمبود منابع مالی، ۴۹ درصد سهام شرکت به سازمان حمل‌ونقل جاده‌ای واگذار شد تا بخشی از هزینه‌های عمرانی و ایمن‌سازی تأمین شود. همچنین رایزنی‌ها برای دریافت ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار دولتی ادامه دارد.

وی با اشاره به وضعیت مسیر خاطرنشان کرد: باند اصفهان به کاشان شرایط مطلوبی دارد، اما باند کاشان به اصفهان همچنان نیازمند اصلاحات اساسی است و عملیات عمرانی در این بخش با سرعت در حال انجام است.

نفری بیان کرد: تردد سنگین کامیون‌ها و تریلی‌ها موجب کاهش عمر مفید زیرساخت‌های آزادراه شده و برای جلوگیری از فرسایش سریع مسیر، تصمیمات جدی و حمایتی از سوی دولت ضروری است.

منبع: فارس

ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید:

1093426

سازمان آگهی های پُرسون