بهداشت و درمان

آخرین و مهمترین خبرهای پزشکی را در صفحه بهداشت و درمان پرسون بخوانید.

روزنامه همشهری گزارش داد؛

پرونده‌ سلامت برای همه مردم

از سال آینده، هر کد ملی یک پرونده الکترونیک سلامت خواهد داشت که منجر به تسریع ارائه خدمات بهداشتی - درمانی و حذف تجویزهای تکراری می‌شود.
عضو پیوسته فرهنگستان علوم پزشکی گفت: بروز مسمومیت غذایی در این قبیل تجمعات وجود دارد و ممکن است مزاج بعضی افراد با غذاهایی که توزیع می‌شود، سازگاری نداشته باشد.
روزنامه فرهیختگان گزارش داد:

لغو مجوز طبابت روازاده و افول مکتب طب سنتی

یکی از چهره‌های مشهور در زمینه طب سنتی فردی به نام حسین روازاده مشهور به دکتر روازاده است که در سال‌های اخیر خبرهای زیادی از ادعاهای وی منتشر شده و وزارت بهداشت بارها نسبت به آن هشدار داده. اما خب چه بخواهیم بپذیریم و چه رد کنیم، دکتر روازاده طرفداران خاص خودش را دارد و دقیقا همان طیف گریزان از داروهای سنتی به سراغ درمان‌های تجویزشده از این شخص می‌روند.
مدیرعامل سابق کانون هموفیلی ایران عنوان کرد؛

بحران تأمین داروهای بیماران خاص با اتکا به دولت

بزرگ‌ترین درس بحران دارویی ۹ ماهه در کشور، این بود که اتکای تمام و کمال دولت به تولید داخل برای تأمین داروهای بیماران خاص، می‌تواند بحران‌هایی را به وجود آورد که رنج و درد آن متوجه بیماران خواهد بود.
دانشیار گروه آرتوز و پروتز دانشگاه علوم پزشکی شیراز

دستکش رباتیک پوشیدنی بومی سازی شد

گروه دانشیار آرتوز و پروتز دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: برای نخستین بار از سوی دانشگاه علوم پزشکی شیراز دستکش رباتیک پوشیدنی بومی سازی شد.
رئیس مرکز مدیریت آمار وزارت بهداشت؛

۸۰ میلیون ایرانی پرونده الکترونیک سلامت دارند

رئیس مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت گفت: اطلاعات سلامت بیش از ۸۰ میلیون نفر جمعیت کشور ذیل پرونده الکترونیک‌ سلامت موجود است.
مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو با تاکید بر اینکه تا زمان ابلاغ آیین‌نامه‌های مربوط، فروش دارو از طریق پلتفرم‌های آنلاین تخلف است، گفت: در این زمینه پیگیری‌ تخلفات قبلی هم ادامه دارد و پرونده این تخلفات باز است.
با افزایش موارد کووید-۱۹ و بستری شدن در بیمارستان، نوع جدید EG.۵ در حال افزایش است. بسیاری از نشانه‌ها نیز به افزایش کووید ۱۹ اشاره می‌کنند؛ اگرچه شدت آن بسیار کمتر از آن چیزی است که در چند تابستان گذشته ظاهر شده بود.
در مراسمی با حضور وزیر بهداشت و مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی انجام شد؛

بهره‌برداری از شش پروژه توسعه خدمات در بیمارستان شهید دکتر لبافی‌نژاد

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی امروز سه‌شنبه هفتم شهریور در آیین بهره‌برداری از پروژه‌های توسعه‌ای و نوسازی بیمارستان شهید دکتر لبافی‌نژاد، مدل همکاری و هم‌افزایی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سازمان تأمین‌اجتماعی در اداره این بیمارستان آموزشی و خدماتی را مدل موفقی در زمینه عمق بخشی به خدمات تخصصی درمان از سوی وزارت بهداشت و درمان و عمق‌بخشی به خدمات اداری و پشتیبانی از سوی سازمان تأمین‌اجتماعی دانست و خواستار توسعه این همکاری در زمینه تأمین نیروی تخصصی موردنیاز سایر مراکز درمانی ملکی این سازمان برای ارتقای سطح خدمات این مراکز شد.
واکسن آنفلوآنزا در مورد داروخانه‌ ها از روز شنبه ۴ شهریور ماه واکسن تولید داخل در دسترس قرار گرفته است و واکسن وارداتی که از منابع معتبر اروپایی در حال تامین است نیز از روزهای آتی در اختیار مردم قرار خواهد گرفت.
برای اطمینان از اینکه اشتباهات مشابهی را مرتکب نمی‌شوید، در این مطلب 9 اشتباه رایجی که در هنگام مسواک زدن باید از آنها اجتناب کنید را بیان کرده‌ایم. حتما دانستن آنها برایتان جالب خواهد بود. پس مطالعه آن را از دست ندهید.
مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی در مینودشت بعد از کلنگ‌زنی درمانگاه تأمین‌اجتماعی این شهر که با حضور جمعی از مسئولان محلی برگزار شد، در گفت‌وگو با خبرنگاران، ضمن گرامی‌داشت یاد و نام شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی به ویژه شهدای دولت به مناسبت هفته دولت، گفت: دولت سیزدهم به‌ دنبال توسعه خدمت و جبران مافات و کاستی‌ها و توجه بیشتر به مردم و ارتقای کمی و کیفی خدمات در همه زمینه‌ها است.
رییس مرکز مدیریت بیماری‌های غیرواگیر وزارت بهداشت از غربالگری رایگان سه سرطان شایع برای جمعیت بالای ۴۰ سال در قالب نظام شبکه کشور خبر داد.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: امکانات خوبی از جمله نیروی انسانی، آمبولانس، اتوبوس‌های آمبولانسی، دارو و هر آن چه که نیاز زائر است در مرزهای کشور برای خدمت به زائران تدارک دیده شده است.
صادقی تبار عنوان کرد؛

۲۰ درصد زوجین ایرانی نابارور هستند

مدیر مرکز درمان ناباروری ابن سینا وابسته به جهاددانشگاهی، میزان ناباروری زوجین ایرانی را ۲۰ درصد عنوان کرد.