بهداشت و درمان

آخرین و مهمترین خبرهای پزشکی را در صفحه بهداشت و درمان پرسون بخوانید.

یک فعال صنفی از جامعه پرستاری با اشاره به ششمین دوره انتخابات هیئت مدیره نظام پرستاری کشور بیان کرد: مهم است چه کسانی را در انتخابات پیش رو گزینش و انتخاب میکنیم. انتخاب افراد دغدغه مند، مشکل پرستاران را کمتر خواهد کرد.
بیمارستان شهید رجائی کرج با هدف کاهش نرخ سکته‌های قلبی مرکز جامع ارتقاء سلامت و پیشگیری بیماری‌های قلبی و عروقی را با ارائه خدمات رایگان راه‌اندازی کرده است.
خط تولید یک شرکت دارویی به دلیل تخلف و گرانفروشی متوقف شد. شرکتی که طی ماه‌های اخیر برخی داروهای پرمصرف مردم را با قیمت‌ گران‌تر از قیمت‌های مصوب عرضه می‌کرد.
یک فوق تخصص مراقبت های ویژه در خصوص سویه جدید کرونا و ویژگی ها و احتمال همه گیری این ویروس توضیحاتی ارائه کرد.
دندان عقل معمولا در اواخر نوجوانی یا اوایل دهه بیست زندگی رشد می‎کند. در زمان رشد این دندان معمولا 28 دندان دیگر در جای خود قرار گرفته و به همین خاطر فضای کافی در دهان برای رشد مناسب دندان عقل وجود نخواهد داشت. به دلیل کمبود فضا گاهی اوقات دندان عقل ممکن است در یک زاویه بیرون آمده یا رشد کند یا حتی ممکن است که گیر کند و تنها بخشی از آن بیرون بیاید. دندان‎های عقلی که به این شکل رشد می‎کنند به نام نهفته شناخته می‏شوند. حتما شما هم در مورد ضرورت جراحی دندان عقل نهفته چیزهایی شنیده‎اید. اما آیا واقعا انجام آن ضروری است؟ در این نوشته به این سوال مهم پاسخ خواهیم داد.
رییس موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی با اشاره به خرید پنج میلیون دز واکسن کرونای تولیدی این موسسه به ارزش ۹۲۰ میلیارد تومان، گفت: سه میلیون دز از این واکسن‌ها هم به دلیل کنترل بیماری خریداری نشد
زائران مبتلا به مشکلات مفصلی برای شرکت در پیاده روی اربعین در اولین گام باید شرایط جسمانی خود را بسنجند و در مرحله بعد نکات لازم برای حظ سلامت خود در پیاده‌روی اربعین را فرابگیرند.
امروزه در سطح کلانشهرها مراکز پرستاری و درمان در منزل متعددی راه اندازی شده است و با وجود آن‌ها بیماران‌ می‌توانند بدون مراجعه به مراکز درمانی و بیمارستان‌ها از خدمات متنوع ویزیت توسط پزشک در منزل و سایر خدمات درمانی بهره‌مند شوند. به این ترتیب بیماران و افراد نیازمند که نمی‌توانند حضورا برای درمان بیماری خود اقدام کنند در اسرع وقت به خدمات درمانی دست‌ می‌یابند.
مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی گفت: با توجه به آغاز فصل گرما و نحوه انتقال تب کریمه کنگو، مردم باید در زمان تماس با حیوان آلوده، در هنگام ذبح حیوان و تماس با اعضای داخلی بدن نکات بهداشتی را رعایت کنند.
سویه جدید با نام مستعار Eris اکنون بیشترین نسبت عفونت‌های جدید کووید را در سراسر آمریکا به خود اختصاص داده است.
موی سر پر پشت باعث افزایش اعتماد به نفس در مردان و زنان می‌شود. به همین دلیل افرادی که موهای کم­ پشتی دارند، از این وضعیت رنج برده و در پی پیداکردن یک راه­ حل هستند.
دبیر ستاد ملی جمعیت با بیان اینکه ۵۰ درصد از ناباروری‌ها به دلیل تأخیر در فرزندآوری است، گفت: در بسیاری از ازدواج‌ها جوانان به علت مسائل مربوط به شغل، درآمد و تحصیلات فرزندآوری را به تأخیر می‌اندازند که این مسأله مشکلات خاص خود را در پی خواهد داشت.