بهداشت و درمان

آخرین و مهمترین خبرهای پزشکی را در صفحه بهداشت و درمان پرسون بخوانید.

بنابر آمار به‌ روز شده در «جدول جهانی ورلداُمتر»، مجموع مبتلایان به کرونا (کووید۱۹) در کشورهای مختلف به بیش از ۶۹۵ میلیون و ۱۳۵ هزار و ۶۰۰ نفر رسیده و تاکنون مرگ شش میلیون و ۹۱۴ هزار و ۴۶۱ بیمار تأیید شده است.
اخبار نادرست رصد بارداری و ممنوعیت غربالگری جنین، بازار فعالیت‌های زیرزمینی این حوزه را داغ کرده است. در این اینفوگرافیک به شبهات این موضوع پاسخ داده شده است.
معاون مرکز آمار و فناوری اطلاعات سازمان بیمه سلامت ایران، در خصوص پر هزینه‌ترین داروهای مصرفی کشور در توضیحاتی داد.
پزشک در نسخه بیمار ۴ عدد آمپول نوشته که باید در سرُم تزریق شود، اما معلوم نیست تکلیف سرنگ‌های بدون استفاده در کلینیک‌ها و درمانگاه‌ها چه می‌شود.
رییس اورژانس پیش‌ بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: اورژانس استان نیازمند ۱۰۰ نیروی تکنسین است که بزودی ۳۵ نفر از این تعداد جذب می شوند.
یخچال ایرانی‌ها همیشه پر است از داروهایی که برای روز مبادا ذخیره شده، داروهایی که گاهی مورد استفاده هم قرار نمی‌گیرند و در نهایت دورریز می‌شوند. مساله مهم این است که برخی از این داروها هیچ نیازی به نگهداری در یخچال هم ندارند چون کیفیت و اثربخشی‌شان را از دست می‌دهند.
رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت با بیان اینکه اوج شیوع بیماری آنفلوآنزا در کشور آبان‌ماه اتفاق می‌افتد، گفت: به همین دلیل تاکید ما به افراد بویژه گروه‌های پرخطر، واکسیناسیون علیه بیماری در شهریور ماه است.
رئیس اورژانس کشور گفت: با توجه به قرار داشتن در زمان شیوع آنفلوانزا فصلی، ممکن است زائران در مسیر پرتراکم پیاده‌روی اربعین بیمار شده و علائمی از جمله سرفه را تجربه کرده باشند، لذا خانواده‌ها و ملاقات‌کنندگان با زائران از دست‌وروبوسی خودداری کنند تا از ابتلای افراد به بیماری‌ها پیشگیری شود.
ساعت‌ها نشستن خطر حمله قلبی و سکته را افزایش می‌دهد و فقدان حرکت، به طور کلی، ممکن است بر سطح چربی و قند خون تأثیر بگذارد. با این حال، افزایش زمان داشتن فعالیت بدنی به این معنی نیست که باید هر دقیقه از روز بیدار شوید یا ورزش کنید یا حرکت کنید. فعالیت بدنی توصیه شده ۱۵۰ دقیقه در هفته، به شکل فعالیت شدید همراه با دو روز تمرین قدرتی است.
سخنگوی سازمان انتقال خون ایران خبر داد؛

رشد ۳ درصدی اهدای خون در کشور

سخنگوی سازمان انتقال خون ایران، گفت: طی ۵ ماهه اول سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل، آمار اهدای خون در کل کشور بیش از ۳ درصد رشد نشان می‌دهد.
یک تیم آزمایشگاهی تخصصی انستیتو پاستور به همراه آزمایشگاه سیار برای مدت 3 هفته در کشور عراق مستقر شدند و در زمینه تشخیص زودهنگام بیماری‌های واگیر با تیم‌های بهداشت و درمان ارائه دهنده خدمت در ایام اربعین همکاری داشتند.