بهداشت و درمان

آخرین و مهمترین خبرهای پزشکی را در صفحه بهداشت و درمان پرسون بخوانید.

زائران مبتلا به مشکلات مفصلی برای شرکت در پیاده روی اربعین در اولین گام باید شرایط جسمانی خود را بسنجند و در مرحله بعد نکات لازم برای حظ سلامت خود در پیاده‌روی اربعین را فرابگیرند.
امروزه در سطح کلانشهرها مراکز پرستاری و درمان در منزل متعددی راه اندازی شده است و با وجود آن‌ها بیماران‌ می‌توانند بدون مراجعه به مراکز درمانی و بیمارستان‌ها از خدمات متنوع ویزیت توسط پزشک در منزل و سایر خدمات درمانی بهره‌مند شوند. به این ترتیب بیماران و افراد نیازمند که نمی‌توانند حضورا برای درمان بیماری خود اقدام کنند در اسرع وقت به خدمات درمانی دست‌ می‌یابند.
مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی گفت: با توجه به آغاز فصل گرما و نحوه انتقال تب کریمه کنگو، مردم باید در زمان تماس با حیوان آلوده، در هنگام ذبح حیوان و تماس با اعضای داخلی بدن نکات بهداشتی را رعایت کنند.
سویه جدید با نام مستعار Eris اکنون بیشترین نسبت عفونت‌های جدید کووید را در سراسر آمریکا به خود اختصاص داده است.
موی سر پر پشت باعث افزایش اعتماد به نفس در مردان و زنان می‌شود. به همین دلیل افرادی که موهای کم­ پشتی دارند، از این وضعیت رنج برده و در پی پیداکردن یک راه­ حل هستند.
دبیر ستاد ملی جمعیت با بیان اینکه ۵۰ درصد از ناباروری‌ها به دلیل تأخیر در فرزندآوری است، گفت: در بسیاری از ازدواج‌ها جوانان به علت مسائل مربوط به شغل، درآمد و تحصیلات فرزندآوری را به تأخیر می‌اندازند که این مسأله مشکلات خاص خود را در پی خواهد داشت.
ویتامین E به زنان کمک می‌کند تا هورمون‌های بدن‌شان تنظیم شوند. با تعادل پیدا کردن هورمون‌ها سندرم پیش از قاعدگی در زنان نیز کاهش می‌یابد. همچنین با تنظیم هورمون‌ها اضافه‌وزن‌های ناشی از عدم تعادل هورمون‌ها بهبود می‌یابد.
رئیس مرکز اورژانس تهران از استقرار ۵ دستگاه اتوبوس آمبولانس و درمانگاه سیار اورژانس تهران در نقاط پرتردد تهران به عنوان مأموریت ویژه برای ارائه خدمات به افراد گرمازده خبر داد.
وزیر بهداشت در واکنش به انتشار برخی اخبار درباره بازنشستگی اجباری و اخراج تعدادی از پزشکان و تغییر در آیین‌نامه بازنشستگی اعضای هیات علمی گفت:این موضوع صحت ندارد وتغییری هم در آیین‌نامه ایجاد نشده است.
درکتاب ابتدایی قدیم دو نفر در یک روستا قصد غارت مردم را داشتند؛ یکی تصویر ماری را کشیده و دیگری نوشته بود (مار) و مردم را به قضاوت خواسته بودند. روستاییان نقاش تصویر مار را مورد حمایت قرار داده و گروهی کمتر نویسنده مار را تصدیق می‌کردند درنهایت نویسنده به تحریک نقاش با سنگ و کلوخ مورد حمله واقع شد و پا به فرار گذاشت. در حوادث مشابه ارزیابی کنیم؛ حامی نقاش هستیم یا پشتیبان نویسنده.
سخنگوی وزارت بهداشت، شیوع گرمازدگی را بر اساس نرخ مراجعات به مراکز درمانی در مرز هشدار توصیف کرد و از آماده‌باش مراکز درمانی برای روزهای گرم هفته جاری خبر داد.