بهداشت و درمان

آخرین و مهمترین خبرهای پزشکی را در صفحه بهداشت و درمان پرسون بخوانید.

مردم قطعاً قدردان خدمات جامعه پزشکی هستند، اما اگر نقد و گلایه و نمونه‌هایی از کارهای ناپسند در بخشی از جامعه پزشکی هم به چشم می‌خورد، در گام نخست وظیفه خود اعضای این جامعه است تا از کیان و قداست شغل و حرفه خود دفاع کنند و از سوی دیگر وظیفه سازمان نظام پزشکی و وزارت بهداشت است تا برای حفظ‌شان و اعتبار خادمان سفیدپوش ملت، با ‌اندک متخلفان یا زیاده‌خواهان در این بخش برخورد نمایند.
معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده آمار غیررسمی سقط جنین را سالانه ۲۵۰ تا ۵۰۰ هزار عنوان کرد و گفت: یکی از برنامه‌های دولت این است که تا جایی که می‌تواند با کار فرهنگی از سقط جنین جلو کند.
سلامت دهان و دندان در ایران در سال‌های اخیر کاهش یافته است. این کاهش به دلایل مختلفی از جمله دسترسی محدود به خدمات دندانپزشکی، هزینه بالای درمان و آگاهی کم از اهمیت بهداشت دهان و دندان است.
خوزستان دادستان عمومی و انقلاب ایذه از پلمب مطب یک پزشک عمومی در این شهرستان به دلیل تخلفات منجر به آسیب به بیماران خبر داد.
بنابر اعلام وزارت بهداشت طی شبانه روز گذشته ۳۲ بیمار جدید مبتلا به کرونا در کشور شناسایی شدند و خوشبختانه هیچ یک از بیماران جان خود را از دست ندادند.
نبود تست‌های موسوم به باز که طی سال گذشته نیز شاهد آن بوده‌ایم مردم جامعه خصوصا اقشار کم درآمد و شهرهای کوچک را از انجام یک روش غربالگری ساده و ارزان‌قیمت - به نسبت سایر روش‌ها- محروم می‌کند و این مصداق ظلمی آشکار در حق کودکان و والدینی در آینده است که قرار است با یک بیماری مزمن در تمام عمرشان زجر بکشند.
دانش و علم پزشکی برخلاف ریاضی و مهندسی، قادر به تبیین صد درصدی نیست. همیشه قدری از خطا یا ناتوانی در شناخت بیماری و درمان آن در پزشکی وجود دارد و همین روزنه‌ای است برای نفوذ خرافات و افراد کلاهبردار. از سوی دیگر بشر از ابتدا ساختمان و ابزار بسیط می‌ساخت که علم آن با عقل متعارف قابل درک بود ولی برخلاف آن از بدو تمدن که نیازمند درمان بوده و برای آن فعالیت کرده، درکی علمی از بدن و عوارض و بیماری‌های آن نداشته است و هر تصوری هم داشته اکنون معلوم است که شبه‌ علم بوده ولی در برخی و به صورت تجربی شیوه‌های به نسبت موثری پیدا کرده و البته در اغلب موارد نیز نتوانسته است، هر چند به صورت خود به خود درمان شده و آن را به حساب روش درمان یا شبه داروی تجویزی خود گذاشته است.
یک فعال صنفی از جامعه پرستاری با اشاره به ششمین دوره انتخابات هیئت مدیره نظام پرستاری کشور بیان کرد: مهم است چه کسانی را در انتخابات پیش رو گزینش و انتخاب میکنیم. انتخاب افراد دغدغه مند، مشکل پرستاران را کمتر خواهد کرد.
بیمارستان شهید رجائی کرج با هدف کاهش نرخ سکته‌های قلبی مرکز جامع ارتقاء سلامت و پیشگیری بیماری‌های قلبی و عروقی را با ارائه خدمات رایگان راه‌اندازی کرده است.
خط تولید یک شرکت دارویی به دلیل تخلف و گرانفروشی متوقف شد. شرکتی که طی ماه‌های اخیر برخی داروهای پرمصرف مردم را با قیمت‌ گران‌تر از قیمت‌های مصوب عرضه می‌کرد.
یک فوق تخصص مراقبت های ویژه در خصوص سویه جدید کرونا و ویژگی ها و احتمال همه گیری این ویروس توضیحاتی ارائه کرد.
دندان عقل معمولا در اواخر نوجوانی یا اوایل دهه بیست زندگی رشد می‎کند. در زمان رشد این دندان معمولا 28 دندان دیگر در جای خود قرار گرفته و به همین خاطر فضای کافی در دهان برای رشد مناسب دندان عقل وجود نخواهد داشت. به دلیل کمبود فضا گاهی اوقات دندان عقل ممکن است در یک زاویه بیرون آمده یا رشد کند یا حتی ممکن است که گیر کند و تنها بخشی از آن بیرون بیاید. دندان‎های عقلی که به این شکل رشد می‎کنند به نام نهفته شناخته می‏شوند. حتما شما هم در مورد ضرورت جراحی دندان عقل نهفته چیزهایی شنیده‎اید. اما آیا واقعا انجام آن ضروری است؟ در این نوشته به این سوال مهم پاسخ خواهیم داد.
رییس موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی با اشاره به خرید پنج میلیون دز واکسن کرونای تولیدی این موسسه به ارزش ۹۲۰ میلیارد تومان، گفت: سه میلیون دز از این واکسن‌ها هم به دلیل کنترل بیماری خریداری نشد
زائران مبتلا به مشکلات مفصلی برای شرکت در پیاده روی اربعین در اولین گام باید شرایط جسمانی خود را بسنجند و در مرحله بعد نکات لازم برای حظ سلامت خود در پیاده‌روی اربعین را فرابگیرند.