بهداشت و درمان

آخرین و مهمترین خبرهای پزشکی را در صفحه بهداشت و درمان پرسون بخوانید.

نایب رییس انجمن جراحی پلاستیک ایران مطرح کرد؛

هشدار درباره موج «اعمال زیبایی» در کشور

نایب رییس انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی ایران با اشاره به آنچه که راه افتادن موجی از اعمال زیبایی در کشور خواند، درعین حال بر لزوم ورود پلیس فتا، پزشکی قانونی، نظام پزشکی و ... جهت شناسایی و معرفی صفحات و کلینیک‌های تقلبی زیبایی تاکید کرد.
معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از جذب چهار هزار بهورز و پنج هزار کارشناس حوزه بهداشت و مجموعاً ۹ هزار نیروی بهداشتی در آزمون استخدامی وزارتخانه خبر داد و جذب این تعداد بهورز را کم‌سابقه اعلام کرد.
زانو درد مشکل شایعی است که در هر کدام از ساختارهای استخوانی زانو از جمله مفصل زانو (استخوان ران، درشت نی، نازک نی)، کاسه زانو (کشکک زانو) یا رباط ها و غضروف هاوومینیسک زانو بوجود می‌آید. اغلب مشکلات زانو به خوبی به روش‌های درمانی محافظه کارانه واکنش نشان می‌دهند و به جراحی نیاز ندارند
مطالعات نشان داده که سویه جدید کرونا می‌تواند از بعضی مصونیت‌های ایجاد شده ناشی از ابتلای قبلی به بیماری یا واکسیناسیون فرار کند، اما با این حال واکسن‌های پیشین در برابر آن مؤثر هستند و به تازگی محققان قرصی طراحی کرده‌اند که قبل از اینکه ویروس کووید -۱۹ بدن را آلوده کند، آن را از بین می‌برد.
بنابر آمار جهانی «ورلداُمتر»، مجموع مبتلایان به کرونا (کووید۱۹) در کشورهای مختلف به بیش از ۶۹۵ میلیون و ۴۳۷ هزار و ۴۰۰ نفر رسیده و تاکنون مرگ شش میلیون و ۹۱۶ هزار و ۳۳۷ بیمار تأیید شده است.
مدیرکل دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت اعلام کرد

تاکید سازمان جهانی بهداشت به استفاده از ظرفیت طب سنتی

مدیرکل دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت اعلام کرد: سازمان جهانی بهداشت در بیانیه اجلاس گجرات به کشورهای عضو در استفاده از ظرفیت طب سنتی تاکید کرد.
مدیر خدمات نرم افزارهای درمانی شرکت مشاور مدیریت و خدمات ماشینی تامین، از نشاندارکردن بیماران خاص و صعب‌العلاج در سامانه نسخه الکترونیک سازمان تامین اجتماعی به منظور بهره‌مندی از خدمات «صندوق حمایت از بیماران خاص و صعب‌العلاج» خبر داد.
کوچ پزشکان عمومی و حتی متخصصان به مشاغل دیگر از جمله خدمات زیبایی و خرید و فروش املاک و بساز و بفروشی و... چند سالی است که به سرخط خبرهای جامعه پزشکی تبدیل شده است و کارشناسان، خالی شدن کشور از نیروی پزشکی را بحرانی جدی می‌دانند.
وزارت بهداشت اعلام کرد که در طول یک هفته گذشته (یکشنبه نوزدهم تا شنبه بیست‌وپنجم شهریورماه)، هشت نفر از بیماران کووید ۱۹ در کشور جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری، به ۱۴۶ هزار و ۳۶۴ نفر رسید.
بنابر آمار جهانی «ورلداُمتر»، مجموع مبتلایان به کرونا (کووید۱۹) در کشورهای مختلف به بیش از ۶۹۵ میلیون و ۱۸۸ هزار و ۴۰۰ نفر رسیده و تاکنون مرگ شش میلیون و ۹۱۴ هزار و ۹۶۵ بیمار تأیید شده است.
برخی بیماران، گاهی از کیفیت دارو و شرایط غیربهداشتی آنها گلایه دارند. گلایه‌هایی که البته نمی‌دانند کجا باید مطرح کنند یا از چه طریقی پیگیر شکایت‌شان از دارویی باشند که به عنوان مثال ممکن است حاوی یک شیء خارجی باشد.
رئیس انجمن مطالعات بیماریهای کبدی:

ایران کمترین شیوع هپاتیت را در منطقه دارد

رئیس انجمن مطالعات بیماری‌های کبدی ایران، گفت: بیش از ۵۰ درصد جمعیت کشور تحت واکسیناسیون هپاتیت بی قرار گرفته‌اند و کمترین شیوع منطقه را از نظر هپاتیت بی و سی داریم.
این گونه اقدامات غیراصولی برخلاف موازین حقوق بشری و شهروندی درحالیکه حق بر سلامتی، جزئی از حقوق بنیادین شهروندان در هر جامعه سیاسی است.