بهداشت و درمان

آخرین و مهمترین خبرهای پزشکی را در صفحه بهداشت و درمان پرسون بخوانید.

گاهی علائم منجر به سکته مغزی به سرعت برطرف شده و شخص نیازی به مراجعه به پزشک نمی‌بیند که تصمیم خطرناک و اشتباهی است. ریسک تکرار علائم در ساعات دیگر بالاست و شخص باید به مراکز درمانی مراجعه کند.
بسیاری از افرادی که در لیست انتظار برای گرفتن اعضای پیوندی هستند به دلیل راضی نشدن خانواده بیماران مرگ مغزی به اهدا، جانشان را از دست می‌دهند و بررسی‌ها نشان می‌دهد که بسیاری از این خانواده‌ها در نهایت دچار پشیمانی می‌شوند.
تردیدی نیست که پرونده کرونا مثل موارد دیگر در ایران، همچنان باز خواهد ماند و به مرور نیز بر پرسش‌ها، اتهامات و داده‌های آن افزوده می‌شود و بی‌بصیرتی و سردرگمی جامعه را تشدید می‌کند.
عضو کمیته ملی اخلاق بالینی وزارت بهداشت به خرید و فروش سلول‌های جنسی توسط عده‌ای از افراد سودجو واکنش نشان داد و گفت: ذهنیتی در جامعه ما ایجاد شده که برخی‌ها خیال می‌کنند، می‌شود سلول‌های جنسی را فروخت. ما خرید و فروش سلول جنسی نداریم. اگر کسانی هم این تعبیر را به کار می‌برند، غیرقانونی و غیر مشروع است.
موسسه خدمات درمانی بسیجیان موسسه‌ای است که با هدف خدمت رسانی در حوزه بهداشت و درمان به مناطق کم برخوردارتر نزدیک به سه دهه است فعالیت دارد که درمان زوجین نابارو ر در کشور یکی از طر ح های مهم این موسسه است.
معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و رییس سازمان غذ او دارو گفت: یکی از بزرگترین تولیدکننندگان شیرخشک کشور در مشهد فعال است و با همکاری این شرکت تولیدکننده کمبودهای این حوزه جبران شد.
مرکز تحقیقات ایدز مطرح کرد:

درمان محرمانه و رایگان ایدز (HIV ) در کشور

معاون مرکز تحقیقات ایدز ایران گفت: در حال حاضر HIV در صورتی که تحت درمان باشد یک بیماری مزمن است که هر چند بی‌درد و رنج نخواهد بود اما دیگر مانند گذشته ترس از مرگ نخواهد داشت؛ چرا که می‌توان با دارودرمانی بیماری را کنترل کرد.
پلتفرم‌های فروش آنلاین دارو، به اطلاعات پزشکی و محرمانه شهروندان همچنین نسخه الکترونیکی که در این باره نوشته می‌شود، دسترسی دارند و کارشناسان حوزه دارویی معتقدند این مساله می‌تواند باعث رانت‌ها و فسادهای بزرگی شود.
وزیر بهداشت در نامه‌ای به قالیباف - رییس مجلس شورای اسلامی، ضمن تقدیر از تعامل و همراهی دولت مردمی و خانه ملت در پاسخگویی به مطالبات مردم در حوزه بهداشت و درمان، فرا رسیدن دهم آذرماه، روز مجلس و بزرگداشت یاد و خاطر شهید آیت‌الله مدرس را تبریک گفت.
معاون هماهنگی و امور گردشگری استانداری فارس خبر داد:

شیراز قطب گردشگری سلامت با پذیرش بیش از 8 هزار بیمار داخلی و خارجی

معاون هماهنگی و امور گردشگری استانداری فارس گفت: در مدت 8 ماهه سال جاری 8 هزار و960 بیمار داخلی و به وِیژه از کشور های دیگر برای درمان در بیمارستان های شیراز پذیرش شدند.
کمرمان زیر بار کار طافت فرسا در زایشگاه خم شده است، جناب وزیر اطلاع دارید که بى توجهى به حرفه مامایی و تعارض منافع در حوزه باردارى و زایمان چه بر سر زنان و کودکان کشور آورده است؟ آیا از خدشه‌دار شدن استقلال ماما در زایشگاه و افزایش تولد نوزادان نارس، کم وزن و نیازمند بسترى در بخش مراقبت هاى ویژه خبر دارید؟
اولین عمل جراحی تعویض همزمان دریچه آئورت به‌ همراه آئورت صعودی موسوم به عمل بنتال و تعویض همزمان دریچه میترال که یک جراحی پیشرفته قلب است، بر روی بیماری 75 ساله در بیمارستان شریعتی اصفهان با موفقیت انجام شد.