بهداشت و درمان

آخرین و مهمترین خبرهای پزشکی را در صفحه بهداشت و درمان پرسون بخوانید.

سخنگوی سازمان انتقال خون؛

بانوان سالم‌ترین اهدا کنندگان خون هستند

سخنگوی سازمان انتقال خون بانوان گفت: دختران و مادران، به دلیل خود مراقبتی بیشتر و توجه بیشتر به زندگی سالم و سبک زندگی مناسب، خون سالم تری دارند و با توجه به اینکه آنان رکن اصلی خانواده هستند، می‌توانند علاوه بر مشارکت در اهدای خون درامر تربیت فرزندان و تشویق آن‌ها به رفتار حمایت گر و فعالیت خداپسندانه نیز موثر باشند.
رئیس انجمن بیهوشی قلب ایران با اشاره گفت: هیچ یک از مراکز درمانی و بیمارستان‌ها را بدون متخصص بیهوشی حتی نمی‌توان تصور کرد، افزود: ارائه خدمات بیهوشی به صورت ۲۴ ساعته است و تعداد متخصصان بیهوشی در هر یک از مراکز درمانی می‌بایست قابل توجه باشد، یک متخصص بیهوشی در ایجاد ایمنی و کاهش مرگ و میر بیماران و در افزایش سلامت جامعه نقش بسیار جدی دارد.
رئیس مرکز فوق‌ تخصصی درمان ناباروری و سقط مکرر گفت: با توجه به شرایط اجتماعی و اقتصادی که افراد ممکن است دیرتر ازدواج کنند و توان باروری‌شان کمتر شود، اقدام اخیر مجلس در جهت برقراری پوشش بیمه برای فریز تخمک دختران بالای ۳۰ سال بسیار مثبت است.
معاونت بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: ۱۷ میلیون و ۳۵۲ هزار و ۳۵۸ نفر تا امروز در «پویش ملی سلامت» در زمینه بیماری‌های پرفشاری خون و دیابت در سطح کشور، غربالگری شده‌اند.
با افزایش آلودگی هوا خطر ابتلا به سرطان ریه وجود دارد. سرطان ریه یکی از سرطان های شایع است، گزارش ها حاکی از آن است که در کشور ما سالیانه حدود یکصد هزار نفر درگیر بیماری سرطان می شوند و حدود ۴۰ هزار نفر در اثر بیماری سرطان جانشان را از دست می دهند که یکی از علل آن آلودگی هواست.
براساس داده‌های شرکت کنترل کیفیت هوای کشور، در حال حاضر وضعیت هوای شش شهر استان تهران قرمز و دو شهر نارنجی است
مهر نوشت: بودجه دارو در سال ۱۴۰۲، همان ۶۹ همت است که مجلس شورای اسلامی آن را تصویب کرده است، در حالی که فعالان بازار دارو، کمبود بودجه در سه ماه پایانی سال را هشدار داده اند.
معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر گفت: «سینا علیخانی»، سفیر سلامت کودکان SMA امروز از بیمارستان مرخص می‌شود.
سخنگوی سازمان انتقال خون، ادامه داد: به همین منظور «پویش مهر فاطمی» با شعار «بانوی ایرانی، نبض زندگی و اهدای خون» در بازه زمانی شهادت حضرت فاطمه (س) تا ولادت آن بانوی بزرگوار و روز مادر، در تمامی مراکز اهدای خون سراسر کشور برگزار خواهد شد.
رییس اداره نظارت، ارزیابی و ثبت مکمل‌های تغذیه‌ای، ورزشی و انرژی‌زا سازمان غذا و دارو با اشاره به ممنوعیت فروش و تجویز مکمل‌های غذایی در باشگاه‌ها، در عین حال درباره بخشنامه‌ جدید فروش مکمل‌های غذایی از طریق فضای مجازی توضیح داد.
بنابر تازه‌ترین به‌ روزرسانیِ «ورلداُمتر» از آمار جهانی کرونا (کووید۱۹)، مجموع مبتلایان به این بیماری در کشورهای مختلف تاکنون به ۶۹۹ میلیون و ۲۶۸ هزار و ۵۱۹ نفر رسیده و مرگ شش میلیون و ۹۵۴ هزار و ۲۷۴ بیمار نیز تأیید شده است.
انجمن علمی روان‌پزشکی ایران برای دومین بار طی چهار ماه، نامه‌ای را خطاب به بهرام عین‌اللهی، وزیر بهداشت نوشته و ضمن تقاضای برگزاری جلسه‌ای فوری برای ارائه گزارشی از وضعیت موجود، خواستار گفتگو درباره راه‌های همکاری جهت حل مشکل شده است. در این بین مهم است که بدانیم براساس نتیجه یک پژوهش نشان می‌دهد، خطر خودکشی در میان پزشکان بالاتر از سایر مشاغل است.
معاون بهداشت وزارت بهداشت با بیان این‌که در چند روز اخیر هوا بهتر از قبل شده است، افزود: تاکنون یافته‌ای مبنی بر مازوت‌ سوزی در سطح تهران نداشته‌ایم.
بنابر تازه‌ترین به‌ روزرسانیِ «ورلداُمتر» از آمار جهانی کرونا (کووید۱۹)، مجموع مبتلایان به این بیماری در کشورهای مختلف تاکنون به ۶۹۸ میلیون و ۷۷۷ هزار و ۸۰۶ نفر رسیده و مرگ شش میلیون و ۹۴۷ هزار و ۴۴۹ بیمار نیز تأیید شده است.
رئیس کل سازمان نظام پزشکی به پرونده فوت نوزاد شش ماهه در بیمارستان مفید تهران واکنش نشان داد و گفت: این پرونده هنوز به نظام پزشکی ارجاع نشده است و مراحل اولیه در پزشکی قانونی در حال انجام است؛ درحالی که قبل از بررسی تخصصی آن، برخوردها صورت گرفته که جای تامل دارد.