بهداشت و درمان

آخرین و مهمترین خبرهای پزشکی را در صفحه بهداشت و درمان پرسون بخوانید.

رئیس اداره سلامت گوش و شنوایی وزارت بهداشت با اشاره به کاشت رایگان حلزون شنوایی برای کودکان تا ۴ سال، گفت: این کار بیش از ۶۰ میلیون تومان هزینه دارد؛ اما از ۲ سال قبل تاکنون تمام هزینه‌های کاشت حلزون در گروه زیر ۴ سال توسط هیات امنای صرفه‌جویی ارزی انجام می‌شود و برای سایر گروه‌های سنی نیز تا ۸۰ درصد هزینه‌ها را پوشش می‌دهد
براساس اعلام وزارت بهداشت تا پایان خرداد ماه سال ۱۴۰۲ از بین افراد مبتلا به اچ‌آی‌وی ثبت شده ۲۳ هزار و ۹۰۲ نفر زنده هستند و ۵۴.۹ درصد علت ابتلا به ویروس عامل ایدز، "روابط جنسی" پرخطر بوده و ۸۱ درصد مبتلایان مرد هستند.
کم نیستند افراد بزرگسالی که هنوز هم اگر به طور اتفاقی یک تکه آدامس را قورت بدهند، به سرعت یاد هشدارهای والدین‌شان در ایام کودکی می‌افتند که مدام یادآوری می‌کردند که قورت دادن آدامس، کار خطرناکی است اما آیا واقعا این کار خطرناک و برای سلامتی مضر است؟
رییس گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری های غیر واگیر دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد گفت: این استان در ۱۰ سرطان شایع کشور، رتبه‌های اول تا سوم را دارد و یکی از پرخطرترین استان های کشور در زمینه سرطان است.
یک متخصص داخلی گفت: بیماران تالاسمی مینور و ماژور نباید آهن استفاده کنند چراکه این افراد با سوخت‌وساز بالای گلبول‌های قرمز، آهن به بدنشان برگردانده می‌شود.
با شروع فصل پاییز با اپیدمی‌های فصلی روبرو هستیم که بهتر است افراد نکات یاد شده را رعایت کنند تا ضمن جلوگیری از شیوع بیماری مانع از بیمار شدن خود و اطرافیانشان گردند.
محققان دانشگاه وین اتریش دریافتند که مصرف شیرین کننده مصنوعی سوکرالوز در مقایسه با مصرف شکر باعث افزایش سطح اندوتوکسین باکتریایی در بدن نمی‌شود.
نتایج تحقیقات جدید دانشگاه بریتیش کلمبیا تصویر واضح‌تری از علائم اولیه مولتیپل اسکلروزیس (ام‌اس) ترسیم می‌کند و نشان می‌دهد که احتمال ابتلای افراد به بیماری‌های روانی در سال‌های منتهی به شروع این بیماری‌ها دو برابر بیشتر است.

نایب رییس انجمن جراحی پلاستیک ایران مطرح کرد؛

هشدار درباره موج «اعمال زیبایی» در کشور

نایب رییس انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی ایران با اشاره به آنچه که راه افتادن موجی از اعمال زیبایی در کشور خواند، درعین حال بر لزوم ورود پلیس فتا، پزشکی قانونی، نظام پزشکی و ... جهت شناسایی و معرفی صفحات و کلینیک‌های تقلبی زیبایی تاکید کرد.