میراث فرهنگی

جدیدترین اخبار میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایران را در سایت پرسون بخوانید.

شهردار میبد گفت: باید فرصت‌ها و تهدیدهایی که بافت تاریخی شهر به وجود آورده آسیب شناسی شود و تفکیک بین بافت ارزشمند و ناکارآمد صورت گیرد و یک نگاه جامع‌ به این مسئله داشته باشیم.
تصاویری از سفر دو فعال گردشگری به استان سیستان و بلوچستان منتشر شده که موجب ناراحتی دوستداران میراث فرهنگی شده تصاویری که نشان می‌دهد این افراد از اسکلت مطالعه نشده باستانی پازل ساخته اند.

کارشناس ثبت آثار غیرمنقول اداره‌ی کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی:

امسال ۹ اثر غیر منقول کرمانشاه در فهرست آثار ملی ثبت شده است

کارشناس ثبت آثار غیرمنقول اداره‌ی کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه اعلام کرد: در سال جاری ۹ اثر غیر منقول استان کرمانشاه در فهرست آثار ملی ثبت شده است.

مدیر کل میراث فرهنگی استان کرمانشاه خبر داد:

جعلی بودن ویدئو پخش شده از تکیه معاون الملک

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه اظهار داشت: تصاویر کلیپی که از تکیه معاون الملک در فضای مجازی پخش شده است جعلی است و بصورت فتوشاپ و در تابستان ۱۳۹۶ تهیه شده است.

رئیس اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری شهرستان کبودراهنگ:

بزودی جایگزین پل تاریخی کوریجان احداث می شود

رئیس اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان همدان از جایگزینی و احداث جایگزین پل تاریخی کوریجان به درخواست اهالی این منطقه در فاصله ۸۰۰ متری از این پل خبر داد.
رویارویی قضایی فعالان میراث فرهنگی و دولت بریتانیا؛

دادگاه در مورد احداث تونل در زیر «استون‌هنج» تصمیم می‌گیرد

معترضان به تونل سازی در زیر اثر جهانی «استون‌هنج»، اقدام قضایی را برای جلوگیری از این طرح وزارت ترابری بریتانیا در نظر گرفتند تا دادگاه در مورد این موضوع تصمیم بگیرد.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان خاطرنشان کرد: بخش عمده‌ای از کسب و کارهای وابسته به گردشگری از جمله مراکز اقامتی با شیوع بیماری کرونا دچار خسارت شده‌اند به طوریکه از ابتدای اپیدمی این بیماری نزدیک به هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال به صنعت گردشگری استان همدان خسارت وارد شده است.
رئیس اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری شهرستان ملایر:

خانه منصوری ملایر مرمت اضطراری می خواهد

رئیس اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری شهرستان ملایر با بیان اینکه ورثه خانه منصوری اجازه مرمت اضطراری این خانه را به میراث فرهنگی نمی دهند گفت: این بنا نیاز به عایق کاری و مرمت دارد.
فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان:

کشف ۳۵ قطعه شی تاریخی در شهرستان‌های جنوبی کرمان

فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان گفت: از ابتدای آذرماه جاری تاکنون ۳۵ قطعه شی تاریخی در شهرستانهای جنوبی استان کشف شده است.
با برنامه‌ریزی‌ها و هماهنگی‌های صورت گرفته از سوی واحد مستندنگاری و پایش مجموعه میراث جهانی تخت جمشید، تهیه نقشه تفصیلی و توصیفی کاداستر اراضی زراعی حریم یک تخت جمشید آغاز شده و هم‌اکنون در حال انجام است.