میراث فرهنگی

جدیدترین اخبار میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایران را در سایت پرسون بخوانید.

مدیر پایگاه میراث‌جهانی چغازنبیل و هفت‌تپه از آغاز برنامه گمانه‌زنی به‌منظور پیگردی و خواناسازی کاخ شماره ۲ و ۳ چغازنبیل از نیمه دی‌ماه سال جاری خبر داد.

شعله‌هایی که اسکندر مقدونی در قلب یکی از نمادهای تمدن ایران برافروخته بود، بسیاری از ریزنقش‌های هنر و فرهنگ هخامنشی را به ویرانی کشاند؛ با این حال اما شمای کلی این بنا بر جای خود ماند تا جایی که چند هزار سال پس از آن تاریخ، همان ویرانه‌ها به یکی از یادگارهای مهم تمدن چندهزار ساله ایران تبدیل شد. تخت‌جمشید این روزها متروکه شده است. شاید کاری را که اسکندر و لشکر چند هزار نفره‌اش از پس آن برنیامده بودند، توسط یک ویروس کوچک به نام «کرونا» محقق شد.
معاون میراث اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اعلام کرد: امسال ۷ اثر تاریخی در استان کرمانشاه با اعتبار ۴ میلیارد ریال مرمت شدند.

وزیر میراث فرهنگی:

صنایع دستی باید کاربردی شود

مراسم تجلیل از زنان کارآفرین حوزه صنایع دستی با حضور علی اصغر مونسان برگزار شد.
استاد امیر هوشنگ جزی زاده مینیاتوریست اصفهانی در گفت و گو با پرسون؛

من دو معشوقه دارم یکی نگارگری  و آن دیگری فرش است(+عکس و فیلم)

(جزی زاده از معشوقه هایش گفت: همانگونه که خداوند، نگار حقیقی است و همه نگاه‌ها به اوست و او نیز در صورت‌های مختلف به جلوه‌ گری می ‌پردازد ( من نیزدو معشوقه دارم و همه نگاه ام به این دو است برای نگار حقیقی ام؛ یکی نگارگری و دیگری فرش است و نمی توانم بین آن دو یکی را برتر از آن یک ببینم. ).
مدیرکل میراث فرهنگی کرمانشاه:

دالاهو به عنوان «شهر ملی تنبور» ثبت ملی شد

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه اعلام کرد: پس از دو سال پیگیری، شهر دالاهو امروز به عنوان «شهر ملی تنبور» به ثبت رسید.

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل:

پل فیروزآباد در فهرست آثار ملی به ثبت رسید

پل فیروزآباد به عنوان اولین اثر معماری صنعتی استان اردبیل در فهرست آثار ملی به ثبت رسید
خانه تاریخی آرمنیا، یکی از خانه‌های زیبا و تاریخی جلفای‌ اصفهان (جلفای نو) است که همچنان با گذشت دو سده از حیاتش دوباره استوار و با قامتی افراشته این بار با چهره‌ای جدید به حیاتش ادامه می‌دهد. در این نوشتار روایتی از احیا مجدد این خانه تاریخی ارائه می‌شود.

همزمان با حضور وزیر میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی :

بازگشایی تله سی یژ قزوین پس از چهار سال تعطیلی

با حضور وزیر میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، تله سی یژ قزوین ، پس از چهار سال تعطیلی با رفع موانع و اشکالات مجددا"به چرخه خدمت بازگشت.
معاون میراث فرهنگی استان خبر داد:

مرمت۲۵۰ سکه تاریخی در چهارمحال و بختیاری

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، چهارمحال و بختیاری گفت: اقدامات حفاظتی و مرمتی ۲۵۰ سکه تاریخی متعلق به دوران پیش از اسلام در این استان انجام شد.