مدیر کل میراث فرهنگی استان کرمانشاه خبر داد:

جعلی بودن ویدئو پخش شده از تکیه معاون الملک

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه اظهار داشت: تصاویر کلیپی که از تکیه معاون الملک در فضای مجازی پخش شده است جعلی است و بصورت فتوشاپ و در تابستان ۱۳۹۶ تهیه شده است.

به گزارش سایت خبری پرسون ازکرمانشاه، امید قادری مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه گفت: در پی انتشار ویدئویی به دور از شئونات اخلاقی در فضای مجازی که حاوی تصاویر مات و تاریکی از تکیه معاون الملک کرمانشاه در پس زمینه آن است؛ به اطلاع مردم مومن، انقلابی، دلسوز و شهید پرور استان کرمانشاه می‌رساند؛ هرچند با توجه به حضور مستمر و شبانه‌روزی نیرو‌های یگان حفاظت در این بنای مذهبی و استفاده از دوربین‌های حفاظتی متعدد در محوطه بنا امکان انجام چنین اتفاقی قطعاً امکان پذیر نیست.

قادری افزود: اما بنا به دعوت از صاحب آتلیه مذکور و بررسی کارشناسان این کلیپ بصورت فتوشاپ و در تابستان ۱۳۹۶ تهیه شده است.


بیشتر بخوانید؛

۱۰ اثر تاریخی و فرهنگی در شهرستان خلخال به ثبت ملی رسید


وی ادامه داد: لذا جهت رفع دغدغه علما، مردم و جوانان مومن و انقلابی استان کرمانشاه بررسی‌های فنی لازم توسط کارشناسان امر و پلیس فتا صورت گرفت و به اتفاق نظر بر مونتاژ بودن تصاویر تاکید گردید. بر این اساس با توجه به جریحه دار شدن افکار عمومی، واحد حقوقی این اداره کل با جدیت تمام پیگیری قضایی تا شناسایی و برخورد قانونی با مسببین امر را در دستور کار خود قرار خواهد داد.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه گفت: لازم به ذکر است جهت عکاسی و تصویر برداری از کلیه بنا‌ها و محوطه‌های تاریخی توسط درخواست کنندگان براساس قوانین جاری بایستی مجوز لازمه را از اداره کل میراث قرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه اخذ نمایند.

امبد قادری؛ ضمناً خاطرنشان می‌سازد انتشار هرگونه محتوا در فضای مجازی مسئولیت حقوقی برای ناشر در پی دارد که متاسفانه برخی رسانه‌ها و کاربران بدون توجه به صحت یا کذب بودن موضوع، چنین ویدئویی را در شبکه‌های اجتماعی انتشار دادند و بر اساس ماده ۱۸ قانون جرایم رایانه‌ای، نشر اکاذیب و یا شایعه در فضای مجازی و با استفاده از داده‌های رایانه‌ای جرم تلقی شده و قابل تعقیب و مجازات است.

223092