میراث فرهنگی

جدیدترین اخبار میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایران را در سایت پرسون بخوانید.

در بهار ۱۴۰۰ برگزار می شود؛

کنفرانس بین المللی میراث جهانی ساسانیان

در کنفرانسی که 1400 برگزار خواهد شد، نتایج تحقیقات علمی جدید دانشمندان و اعضا هیأت علمی دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقات داخلی و خارجی در حوزه میراث جهانی ساسانیان ارائه می‌شود.
مدیر پایگاه میراث جهانی تخت جمشید با تاکید بر اینکه مطالعات و بررسی‌های میدانی محوطه‌ها و تپه‌های تاریخی دشت مرودشت یکی از برنامه‌های اساسی این مجموعه محسوب می‌شود، گفت: انجام بررسی‌های روشمند باستان‌شناسی از جمله فعالیت‌های مهمی است که می‌تواند با صرف هزینه اندک و بدون نیاز به کاوش‌های گسترده به نتایج و اطلاعات مهم تاریخی منجر شود.
معاون میراث‌فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی خراسان‌جنوبی:

کاروانسرای چهل پایه در فهرست میراث ملی ثبت می‌شود

معاون میراث‌فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری، صنایع‌دستی خراسان‌جنوبی گفت: کاروانسرای چهل‌پایه در فهرست میراث ملی ثبت می‌شود.
فرمانده انتظامی استان کرمانشاه خبر داد:

کشف ۳۷ قطعه اشیاء تاریخی در اسلام آباد غرب

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه گفت: ۳۷ قطعه اشیاء عتیقه و تاریخی متعلق به دوره اسلامی در شهرستان اسلام آباد غرب کشف و ضبط شد.

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خبر داد:

استرداد ۴۹ قطعه آجر لعاب‌دار ۲۸۰۰ساله از سوئیس به ایران

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: «مجموعه‌ای از آجرهای لعاب‌دار منسوب به قلایچی بوکان متعلق به سده هفتم و هشتم پیش از میلاد از کشور سوئیس به کشور بازگردانده شد.»
یکی از محصولات بهداشتی دست‌ساز خراسان جنوبی صابون بیرجندی است که در خطر فراموشی قرار داشت اما با تلاش تنها بازمانده تولید این محصول و میراث فرهنگی اکنون مراحل ثبت ملی را پشت سر می‌گذراند.

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با اشاره به دست‌نوشته سال ۱۳۷۵ مقام معظم رهبری در توس گفت: «فرمان رهبر معظم انقلاب برای آبادانی توس اجرا شد.»
فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی استان کرمانشاه:

سه سرستون تاریخی در کرمانشاه کشف شد +عکس

فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی استان کرمانشاه گفت: سه سرستون تاریخی توسط یک کشاورز در اراضی زراعی‌اش کشف شد.
وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با ارسال نامه‌ای به استاندار سمنان از ثبت اثر فرهنگی و تاریخی آرامگاه خشتی منسوب به منوچهری دامغانی، در فهرست آثار ملی ایران خبر داد.
معاون وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از قابلیت ثبت دیوار گرگان تا پاییز سال آینده در فهرست میراث جهانی یونسکو در صورت تامین اعتبار برای نقشه برداری و حل برخی مشکلات مجاور آن خبر داد.
میراث فرهنگی و گردشگری در این هفته؛

از جنجال برای آثار تاریخی تا پرواز تاکسی هوایی

ارائه ۴ پرونده میراثی به یونسکو، جنجال بلاگر تخریبگر، مزایده بناهای تاریخی، نقش تاکسی هوایی در گردشگری از جمله خبرهای میراث فرهنگی و گردشگری در این هفته بود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه:

ما امر به سکوت هستیم/ جوابگو باشید؟+فیلم

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه با توجه به حرکت غیراخلاقی و غیرانسانی اجرای چالش حرکات موزون در مکان تکیه حسینی معاون الملک، گفت: ما امر به سکوت هستیم اینجا جمع شده ایم اگر امر به سکوت نبودیم اتفاقات دیگری می افتاد. در خانه امیرالمومنین نامحرم وارد شده است.
شهردار میبد گفت: باید فرصت‌ها و تهدیدهایی که بافت تاریخی شهر به وجود آورده آسیب شناسی شود و تفکیک بین بافت ارزشمند و ناکارآمد صورت گیرد و یک نگاه جامع‌ به این مسئله داشته باشیم.