کردستان

معاون امور فرهنگی کمیته امداد استان کردستان خبر داد؛

معرفی ۵۸ هزار مددجو برای شرکت در دوره‌های نهضت سواد آموزی

معاون امور فرهنگی کمیته امداد کردستان گفت: امسال ۵۸ هزار مددجو را به آموزش و پرورش معرفی کرده‌ایم تا پس از بررسی و تأیید بی‌سوادی، آنها را به دوره‌های نهضت سواد آموزی معرفی کنند.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کردستان از کلرسنجی مخازن و شبکه‌های توزیع آب شهری و روستایی استان در 9 ماهه اول سال جاری خبر داد.
فرماندار شهرستان بانه گفت: تعطیلی مرز «هنگه‌ژال» به دلیل "اختلافات مالی" دولت مرکزی عراق و اقلیم کردستان است.
مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان:

مصرف گاز در استان ۱.۳ درصد افزایش داشته است

احمد فعله‌گری: میزان مصرف گاز در استان کردستان طی سال‌جاری توسط مشترکان نسبت به مدت مشابه سال گذشته با افزایش ۱.۳ درصدی مواجه بوده است.
فرماندار مریوان، در تجمع بزرگ «روز بصیرت و میثاق امت با ولایت»، ضمن تبریک ایام دهه بصیرت اظهار کرد: ۹ دیماه درتاریخ ایران اسلامی ماندگار هست و ماندگار خواهد ماند و این روز جزئی از افتخارات ملت ایران است.
معاون هماهنگ‌کننده قرارگاه مرکزی جهاد سازندگی و محرومیت‌زدایی سپاه گفت: کمترین سرانه استانی و شهری مساجد را در تهران و بیشترین سرانه شهری مساجد را در سنندج داریم.
جانشین فرمانده سپاه استان کردستان از ترس آمریکا و اسرائیل از جبهه مقاومت خبر داد و گفت: استکبارستیزی تنها راه رسیدن به تمدن بزرگ اسلامی است.
مدیرکل آموزش و پرورش کردستان گفت: ساخت اولین مدرسه اتیسم، همچنین اولین سالن ورزشی اختصاصی دانش‌آموزان با نیازه ویژه استان بعنوان برنامه‌های اصلی در اولویت کاری قرار گیرد.
مدیرکل ثبت احوال استان کردستان گفت: از ابتدای سال‌جاری تاکنون واقعه ولادت 5.2 درصد کاهش و وفات در استان یک درصد افزایش؛ میزان طلاق 6.4 درصد و ازدواج نیز 3.5 درصد کاهش داشته است.