کردستان

نخستین جشنواره شعر و موسیقی سنتی ویژه اقوام ایرانی با حضور ۲۴ گروه از ۱۸ قوم در سنندج آغاز شد. گروه‌های شرکت کننده در این جشنواره در خانه کرد، عمارت خسروآباد، پارک دیدگاه و سینما بهمن اجرا خواهند داشت.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان خبر داد:

انجام کاوش محوطه عصر مفرغ در شهرستان سقز

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کردستان گفت: دومین فصل کاوش باستان‌شناسی محوطه چالی در شهرستان سقز توسط هیات کارشناسی به سرپرستی ذبیح‌اله بختیاری و کارشناس باستان‌شناسی این شهرستان با مجوز رسمی پژوهشگاه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آغاز شده است.
وزیر کشور مصوبه هیأت وزیران درباره موافقت با تغییر نام دو روستای شهرستان‌های «پاوه» و «اسلام آباد غرب» از توابع استان کرمانشاه را ابلاغ کرد.
منظور رئیس سازمان برنامه و بودجه در کردستان:

توسعه استان کردستان باید به صورت متوازن پیش برود

معاون رئیس جمهور گفت: دولت در تلاش است تا زمینه اشتغال مولد و مؤثر را در استان فراهم کند و در کنار مسائل اقتصادی، باید به مسائل فرهنگی و اجتماعی خاص کردستان هم توجه ویژه‌ای شود تا توسعه این استان به صورت متوازن پیش برود.
آتش‌سوزی جنگل یک نوع آتش‌سوزی کنترل‌ناپذیر است که در منطقه‌ای با گیاهان اشتعال‌پذیر در نواحی روستایی یا در طبیعت وحش روی می‌دهد، از این رو طی روز گذشته وسعت فراوانی از جنگل‌های روستاهای مرزی شهرستان مریوان در آتش سوخته و هنوز با عملیات امدادی مهار نشده است.
استاندار کردستان گفت: برگزاری اردوها و مسابقات ورزشی کشوری به میزبانی سنندج یک فرصت خوب برای شناساندن ظرفیتها و شاخصه های هویت بومی و محلی این استان به دانش آموزان ایران است.

مدیرکل هواشناسی خوزستان با معرفی اهواز به عنوان گرمترین شهر خوزستان در ۲۴ ساعت گذشته، گفت: حداکثر دمای اهواز در این مدت به ۴۷.۴ و حداقل آن به ۳۱.۴ درجه سانتیگراد رسیده است.
نبود کارت سوخت آزاد در برخی جایگاه‌های سوخت شهر سنندج باعث معطلی و نارضایتی برخی رانندگان شده است اما مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کردستان می‌گوید تمام جایگاه‌ها کارت سوخت آزاد دارند.
خانواده نوعروس مرگ مغزی شده سقزی، در اقدامی انسان‌دوستانه و خیرخواهانه با اهدای اعضای پیکر دخترشان، نجات‌بخش زندگی چندین بیمار نیازمند پیوند اعضا شدند.
مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری های مرکز بهداشت استان کردستان گفت: بر اساس مطالعات صورت گرفته، ۳۴.۵ درصد جمعیت بالای ۱۸ سال استان مبتلا به بیماری فشار خون بالا و ۴۷ درصد نیز از بیماری خود بی اطلاع هستند.
سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان گفت: همزمان با فرارسیدن روز جهانی موزه و هفته میراث‌فرهنگی، دبیرخانه دائمی پرونده غار باستانی کرفتو برای رصد و اقدامات مناسب در زمینه ثبت‌جهانی این اثر تاریخی تشکیل می‌شود.

معاون رئیس‌جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: نقش برادران اهل سنت در دفاع از انقلاب و ارزش‌های آن به ویژه در کردستانی که همواره خط ، کانون و نقطه هدف تجزیه‌طلبان و دشمنان نظام است بسیار پررنگ بوده است.