اجرای دهمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم ویژه طلاب به میزبانی سنندج

دهمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم ویژه 211 طلاب و روحانیون اهل سنت به میزبانی سنندج برگزار می شود.
تصویر اجرای دهمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم ویژه طلاب به میزبانی سنندج

به گزارش سایت خبری پرسون، حجت الاسلام سعید عسگری روز یکشنبه در مراسم افتتاحیه مرحله استانی دهمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم ویژه طلاب وروحانیون اهل سنت در سنندج اظهار کرد: این مسابقات هر ساله با افزایش تعداد شرکت کنندگان و ارتقای سطح مسابقات در حال برگزاری است.

وی افزود: سال گذشته تعداد شرکت کنندگان ۱۶۳ نفر بود که با استقبال گسترده، این تعداد امسال به ۲۱۱ نفر افزایش یافت.

رئیس مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور با قدردانی از داوران این دوره از مسابقات و همه کسانی که به شکلی در راستای ترویج فرهنگ قرآنی گام بر می دارند، ادامه داد: قرآن کتاب وحدت است و ویژگیهایی دارد که اعجاز آن در آیات متعدد آمده است.

حجت الاسلام عسگری افزود: تعالی بشریت به ویژه مسلمانان در گرو حدت است و اگر به این توصیه مهم قرآنی عمل شود، پیشرفت همه جانبه حاصل خواهد شد.

به گفته رئیس مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور، زندگی در پرتو وحدت اسلامی نیازمند دستورات و برنامه های پویا و به روز است که تمامی آن از آیات قرآن نشات می‌گیرد.

حجت الاسلام عسگری با اشاره به وقایع غزه، اضافه کرد: امروز اگر در سطح جهان جبهه مقاومتی شکل گرفته که بیش از ۸۰ روز در مقابل اسراییل و آمریکای تا بن دندان مسلح ایستاده و حاضر به فکر تسلیم نشده به واسطه اعتقاد و عمل به تعالیم اسلامی است.

وی تاکید کرد: اثربخشی قرآن و آموزه های آن ابدی است و نمی شود آن را به محدوده زمانی خاصی منحصر کرد.

استقبال ویژه از دوره دهم مسابقات قرآنی

معاون فرهنگی مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور نیز در این مراسم اظهار کرد: در کنار دهمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم ویژه طلاب وروحانیون اهل سنت، سومین دوره مسابقات قرآنی طاها نیز در حال برگزاری است که ۲ دوره گذشته آن به دلیل شیوع کرونا بصورت مجازی بود.

کمال گرامیان افزود: پنج گروه طلاب برادر، روحانیون برادر، طلاب خواهر، همسران و فرزندان روحانیون در این دوره از مسابقات شرکت کرده اند که از مجموع ۲۱۱ شرکت کننده، ۵۲ روحانی برادر، ۵۴ طلبه برادر ،۷۴ طلبه خواهر، ۱۱ همسر و ۱۸ نفر از فرزندان روحانیون اهل سنت هستند.

وی درباره رشته های مسابقه نیز اظهار کرد: رشته های حفظ یک، ۱۰ و ۳۰ جزء، قرائت، ترتیل، تحقیق، تواشیح و مولودی، حفظ، ترجمه و مفاهیم و نقاشی آموزه های قرآنی رشته هایی است که در این دوره در نظر گرفته شده است. شعار دهمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم ویژه طلاب وروحانیون اهل سنت « قرآن کتاب وحدت» بزرگداشت شهدای غزه و مقاومت است که مرحله کشوری آن اوایل اسفند در بندرعباس برگزار خواهد شد.

منبع: ایرنا

574253

مطالب مرتبط