جاعلان اسناد رسمی و زمین‌خواری در دام قانون

رییس کل دادگستری استان کردستان گفت: ۵ نفر از متهمان مربوط به پرونده جعل سند و زمین‌خواری در استان شناسایی، دستگیر و روانه زندان شدند.
تصویر جاعلان اسناد رسمی و زمین‌خواری در دام قانون

به گزارش سایت خبری پرسون، حجت‌الاسلام سید حسین حسینی اظهار کرد: یک شبکه جعل اسناد رسمی، اوراق دولتی، کلاهبرداری و زمین‌خواری در سنندج با ورود بازرسی کل استان و دستورات قضائی صادره در استان کردستان منهدم شد.

وی افزود: این شبکه با افعال مجرمانه متعددی از قبیل جعل اسناد دولتی و تحصیل مال از طرق نامشروع، ۱۴ قطعه از اراضی دولتی در سنندج را به ارزش بالغ بر بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان به نام خود و افراد وابسته انتقال داده بودند.

وی بیان کرد: در همین راستا در دادسرای مرکز استان کردستان پرونده قضائی تشکیل و با دستور بازپرس ویژه پرونده، ۵ نفر از متهمان مربوطه شناسایی، دستگیر و با صدور قرار تأمین روانه زندان شدند.

رئیس کل دادگستری استان تاکید کرد: علاوه بر این، حدود ۷ قطعه دیگر از اراضی دولتی تصرف شده شناسایی شده و توسط دادستانی مرکز استان برای بررسی همه جانبه موضوع و پیگیری لازم به بازرسی کل استان ارجاع تا نسبت به برخورد قضائی با این موارد نیز اقدام شد.

وی تصریح کرد: تحقیقات برای شناسایی ابعاد فساد اداری موصوف کماکان ادامه دارد و دستگاه قضائی استان اقدامات کلیه مجرمین زمین خوار را رصد کرده و با متخلفین قاطعانه برخورد می‌کند.

منبع: مهر

574482