روانشناسی

روانشناسی مجله پرسون با رویکردی تخصصی به ارائه مطالبی آموزشی در زمینه سلامت روح و روان می پردازد.

براساس مطالعه‌ای جدید، مشخص شده است که افراد مسنی که مرتکب جنایات جدی شده‌اند، چندین بار محکوم شده‌اند یا دوره‌های حبس طولانی‌مدت دریافت کرده‌اند، به طور قابل‌توجهی در معرض خطر ابتلا به زوال عقل و اختلالات شناختی خفیف (MCI) هستند.
استرس واکنش طبیعی بدن انسان است.پاسخ به استرس‌ها به بدن کمک می‌کند تا با موقعیت جدید سازگار شود. از همین‌رو خیلی اوقات استرس مثبت است. اما زمانی مشکل‌ساز می‌شود که عوامل استرس‌زا بدون تسکین یا کم شدن همچنان ادامه پیدا کنند.
مسئول واحد صدای یارای انجمن حمایت از حقوق کودکان تشریح کرد؛

پرتکرارترین مشکلات کودکان؛ پرخاشگری و عدم مسئولیت‌پذیری

روان‌شناس و مسئول واحد صدای یارای انجمن حمایت از حقوق کودکان از برقراری ۳۶۰ مورد تماس با صدای یارا طی زمستان سال ۱۴۰۳ خبر داد و گفت: «پرتکرارترین مسائلی که مادران طی تماس با صدای یارا به آن اشاره کردند، مربوط به مشکلات رفتاری شامل پرخاشگری و ناسازگاری، افسردگی، لجبازی، عدم مسئولیت‌پذیری، بی‌دقتی، نگرانی از مشکلات، اعتیاد به اینترنت و فضای مجازی و... در کودکان می‌شود.»
استرس پاسخ طبیعی و فیزیولوژیک بدن انسان به محرک‌های خطرناک و موقعیت‌های چالش‌برانگیز است که سیستم عصبی و سیستم هورمونی بدن انجام می‌دهند.

آیا کودک تیز هوش شما خیلی سریع یک مطلب آموزشی را فرا می‌گیرد و در محافل آموزشی بین همسالان اش می‌درخشد، اما در برخی شرایط ساده، به نسبت دوستانش، به شدت متکی به حمایت شماست؟ آیا با اینکه خیلی سریعتر از همسالان اش پیشرفت می‌کند، اغلب برای مدیریت احساسات و مقابله با موقعیت‌های اجتماعی خاص بدون حضور شما لنگ می‌ماند؟ برای یافتن پاسخی به برخی پرسش‌هایی از این دست با ما همراه باشید.
گاهی اوقات پدرها بدون اینکه بدانند رفتارهایی دارند که موجب آسیب و آزار فرزندشان می شوند، اگر میخواهید پدر بهتری باشید این رفتارهای اشتباه را کنار بگذارید.
بر اساس آخرین مطالعات، تنهایی در مردان نه‌تنها برای سلامت روان مضر است، بلکه می‌تواند برای جسم نیز خطرناک باشد.

وقتی متوجه شدید که به کسی صدمه زده‌اید و می‌خواهید آن را جبران کنید، با یک عذرخواهی صمیمانه شروع کنید. با عذرخواهی می‌توانید راه ارتباطی را باز کنید و روند ترمیم رابطه خود با طرف مقابل را آغاز کنید. یک عذرخواهی واقعی نشان می‌دهد که شما برای کارهای خود متأسف و ناراحت هستید و می‌خواهید بهتر عمل کنید.
وقتی استرس و اضطراب‌ها در محیط زندگی زیاد می شوند، موجب ترشح مکرر استرس هورمون‌ها در بدن خواهد شد و سیستم ایمنی بدن نسبت به آن واکنش نشان می‌دهد.
عواملی مانند استرس، افزایش سن، خواب ناکافی یا سبک زندگی ناسالم می‌توانند عملکرد مغز را تضعیف کنند و تاثیر قابل توجهی بر عملکرد شناختی ما داشته باشند اما با یک سری تمرین‌های مستمر می‌توان توانایی و کارکردهای مغز را افزایش داد.
اگر شماهم در زمان عصبانیت سر فرزند خود داد زدید و رفتار بدی از خودتان نشان داده اید و الان پشیمان هستید، میتوانید به چند روش رفتار اشتباهتان را جبران کنید.
تست روانشناسی زناشویی به شما کمک می کند تا میزان رضایت از زندگی مشترک خود را بدانید و برای تقویت و بهبود ارتباط زناشویی تان تلاش کنید.
هوش هیجانی شامل شناخت و کنترل عواطف و هیجان‌های خود است. خوشبختانه این هوش قابل یادگیری است و تأثیر خیلی زیادی بر آینده روابط، موفقیت‌های تحصیلی و مالی فرزندتان دارد.