آیا ریزش موی ارثی قابل درمان است؟!

موی سر پر پشت باعث افزایش اعتماد به نفس در مردان و زنان می‌شود. به همین دلیل افرادی که موهای کم­ پشتی دارند، از این وضعیت رنج برده و در پی پیداکردن یک راه­ حل هستند.
تصویر آیا ریزش موی ارثی قابل درمان است؟!

به گزارش سایت خبری پرسون، موی سر پر پشت باعث افزایش اعتماد به نفس در مردان و زنان میشود. به همین دلیل افرادی که موهای کم­ پشتی دارند، از این وضعیت رنج برده و در پی پیداکردن یک راه­ حل هستند.

حال کسانی که ریزش مو ارثی دارند و افراد دیگری که از شدت استرس بسیار ریزش مو گرفتهاند، ممکن است سوالی مانند درمان ریزش موی ارثی چگونه است؟ درمان ریزش مو چیست؟ و سوالاتی از این قبیل ذهن­شان را مشغول کند.

در پاسخ به همه این سوالات باید بگوییم که جای نگرانی ندارد. زیرا ما اینجا هستیم که به شما و جذابیت موهایتان و اعتماد به نفس­ تانکمک کنیم تا دوباره آن را به­ دست بیاورید. پس با ما همراه بمانید.

اینکه در روز تعدادی از موهای هر انسانی بریزد، قطعا یک امر طبیعی است. اما اگر به­ طور ناگهانی ریزش مو از حالت طبیعی بگذرد، میتوان گفت که فرد دچار ریزش مو شدید شده است. ریزش مو باعث اضطراب و استرس زیاد به افراد میشود. در این وضعیت افراد موهای زیبای خود را از دست داده و قسمتهای کمی از پوست سر، خالی از مو میماند.

ریزش مو میتواند ارثی (ژنتیکی) و غیر ژنتیکی باشد. باید گفت ریزش مو میتواند بطور دائمی یا موقت رخ دهد. همچنین دقت داشته باشید که درمان ریزش موی ارثی برای افرادی که با این مشکل مواجه هستند، راه­ حل بسیار مناسبی است و بهتر از طاس­ بودن سر، یا کچل ­بودن است.

ریزش مو چرا رخ میدهد؟

ریزش مو جنسیت نمیشناسد و در زن و مرد دیده میشود. همچنین برای کودکان هم اتفاق میافتد. اما ریزش مو میتواند در افراد متفاوت باشد که برای مقابله با آن و درمان ریزش موی ارثی، بهتر است به پزشک پوست و مو مراجعه شود.

روزانه100 تار مو در اثر استحمام، شانه­ زدن و هنگام خواب از پوست سر جدا شده و می­ ریزند. باید بگوییم که در جوانان وقتی 1 تار مو میریزد در همان قسمت یک تار موی دیگر رشد میکند یا میروید.

اما با بالارفتن سن، به­ دلیل فیزیولوژیکی، ریزش و رویش مو تعادل خود را از دست داده و افراد دچار کچلی و طاسی میشوند. اما همان­طور که گفته شد، برای درمان ریزش و درمان ریزش موی ارثی، باید به پزشک پوست و مو مراجعه کنید. این اقدام می­تواند تا حد زیادی تاثیرگذار باشد.

درمان ریزش مو

برای درمان ریزش موی ارثی و غیرژنتیکی، راههای بسیاری وجود دارد. باید به مو خوب رسیدگی کرده و از آسیب ­زدن به آنها پرهیز کنید. اکنون چند راه برای جلوگیری از ریزش مو و درمان آن را برای شما بازگو خواهیم کرد.

  • بعد از استحمام باید صبر کنید و بگذارید که مو در هوای محیط و بهطور طبیعی خشک شود‌.
  • موهایتان را هر چند وقت یک بار کوتاه کنید تا سنگین نشوند.
  • برای مهمانیها یا عروسیها، مدل موهایی که اذیتتان نمیکند را انتخاب کرده و از مدل موهایی که آزارتان میدهد اجتناب کنید.
  • موادغذایی سالم و مناسب مصرف کنید.
  • اگر شما عادت دارید که هر روز به حمام بروید، شستن مو با شامپو را به­ صورت روزانه انجام ندهید.
  • از ماینوکسیدیل و محصولاتی که متخصصان پوست و مو میدهند استفاده کنید.
  • سرتان را همیشه ماساژ دهید تا خون در آن جریان پیدا کند.
  • از محصولات ضدریزش مو استفاده کنید.
  • آقایان میتوانند از داروی فیناستراید استفاده کنند.

انواع ریزش مو

اگر بخواهیم این عارضه را به چند نوع مختلف دسته ­بندی کنیم، به لیستی که در ادامه آورده ­ایم، خواهیم رسید:

ریزش موی آندروژنیک: خانمها و آقایان با این نوع ریزش سروکار دارند. باید گفت که این ریزش مو ارثی است و میتوانید با جراحی و دارو آن را درمان کنید‌.

  • ریزش مو با الگوی زنانه: این نوع ریزش شایعترین نوع ریزش مو در زنان است. در این نوع ریزش در قسمت بالای سر و قسمت پهلوها مو نازک میشود.
  • الوپسیاینولوشنال: این وضعیت امری طبیعی است که افراد با بالارفتن سنشان، تار موهایشاننازک میشود.
  • الوپسی اره تا: این ریزش به­ طور ناگهانی ظاهر شده و ریزش موی سکهای در جوانان و کودکان رخ میدهد. این وضعیت باعث کچلی کامل میشود، اما پس از مدتی موها به رشد طبیعی خود برگشته و ادامه میدهند.
  • تریکوتیلومانیا: این اختلال که به آن اختلال موکنی نیز میگویند، یک اختلال روانی است که اکثرا و بیشتر در کودکان دیده میشود. در این اختلال کودک موهای خود را میکند.
  • ژنتیک: ژنهایی که از پدر و مادر گرفتهایم میتوانند موجب الگوی کچلی مردانه و زنانه باشند.
  • هورمونها: اندازه غیرعادی آندروژنها که بهطور نرمال در مردان و زنان تولید میشوند.

آیا ریزش موی ارثی قابل درمان است؟

شایان ذکر است که بیشتر طاسیها و کچلیها دلایل ژنتیک و ارثی دارند و متاسفانه قابل پیشگیری نیستند. با این حال برای جلوگیری از ریزش موی ارثی، میتوانید از مکملهای ویتامینی مانند ویتامین ب و سایر استفاده کنید.

مصرف این مکمل­ها میتواند تا حدی ریزش موی شما را کاهش دهد. اما هنگامی که مصرف آنها را قطع کنید، ریزش موی شما دوباره شروع میشود.

باید گفت که هیچ درمانی برای طاسی و کچلی که از طریق ارث به افراد رسیده است وجود ندارد و تنها کاشت مو میتواند به شما کمک کند. طاسی بیشتر در مردان با الگوی مردانه وجود دارد و هر تار موی شما رشد طبیعی خود را خواهد داشت.

کاشت مو چه کمکی می­کند؟

مو بر افزایش اعتماد به نفس افراد تاثیر می­گذارد. به همین علت کاشت مو به افرادی که طاسی و کچلی دارند کمک میکند تا زیبایی دوباره را به چهرهشان برگردانند.

همچنین این اقدام باعث میشود حس بهتر و بیشتری نسبت به خود داشته باشند. کاشت مو برای افراد تنها به منظور برگرداندن موهای سر نیست. بلکه حکم زندگی دوباره را برای آنها دارد‌. قطعا افرادی که درد طاسی و کچلی را تجربه کرده­ اند، به­ خوبی میدانند که فشار روانی آن دوران چقدر سخت گذشته است.

کاشت مو کاملا بی­ خطر است و یک جراحی رایج در میان آقایان است. هدف از کاشت مو برگرداندن مو به قسمتهای خالی پوست سر است.

جمعبندی

افراد زیادی درد از دست­ دادن مو را تجربه کردهاند و مجبور به تحمل فشار روانی آن شده­ اند. افرادی از طریق ژنتیک و افراد دیگر، به­ صورت غیرژنتیکی دچار طاسی، کچلی و ریزش مو میشوند.

ریزش مو انواع مختلفی دارد و درمانهای زیادی برای آنها در دسترس است. اما طاسی ارثی است و ریزش موی ارثی درمان زیادی ندارد. تنها درمان ریزش موی ارثی کاشت مو است که هیچ خطر و زیانی برای شما به بار نمیآورد.

506463