راه اندازی درمانگاه خیریه در امام‌زاده سید عباس بجنورد

مدیرکل اوقاف خراسان شمالی گفت: درمانگاه خیریه با هدف کمک به درمان ۸۰۰ خانواده نیازمند شناسایی شده بجنورد در امام‌زاده سیدعباس بن‌موسی بن جعفر (ع) تا سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش پرسون؛ مدیرکل اوقاف خراسان شمالی امروز در نشست خبری که در محل شبستان آستان مقدس امام زاده سلطان سیدعباس بن موسی بن جعفر (ع) بجنورد برگزار شد با اشاره به تشکیل شورای خیریه در شهرستان‌های استان، اظهار کرد: با استفاده از ظرفیت‌های مردم در زمینه اشتغال‌زایی، تأمین و تهیه بسته‌های معیشتی اقدام شده است.

حجت‌الاسلام عظیم آسوده راه‌اندازی کارگاه معرق‌کاری که به صورت رایگان به متقاضیان آموزش می‌دهد را از جمله اقدامات این اداره عنوان کرد و ادامه داد: توزیع ۱۲ هزار بسته غذایی با ارزش حدود ۳۵۰ هزار تومان، توزیع هزار و ۱۰۰ بسته نوشت‌افزار و توزیع ۲۵۰ هزار ماسک رایگان تولیدی توسط این نهاد از دیگر اقدامات به شمار می‌آید.

وی در ادامه افزود: تأمین هزینه‌های درمان، هزینه دفن و کفن، راه‌اندازی سالن ورزشی، مشاوره حقوقی و… بخش دیگری از فعالیت‌های مراکز وقف استان است.

حجت الاسلام آسوده گفت: کمک به نیازمندان مبتلا به کرونا و تقویت بنیه جسمانی با همکاری دانشگاه علوم پزشکی نیز در حال انجام است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی خاطر نشان کرد: ۴۵ موقوفه جدید در سال جاری به موقوفات خراسان شمالی افزوده شد.

وی افزود: ۵ مورد وقف جدید قرآنی نیز داشتیم که در ترویج فرهنگ قرآنی کمک شایانی خواهد کرد.

حجت الاسلام آسوده در ادامه با اشاره به تمهیدات کرونایی در بقاع متبرکه خراسان شمالی، بیان کرد: بنا به ابلاغ ستاد مبارزه با کرونا تعطیلی این اماکن مقدس در دستور کار بود و پس از اجازه بازگشایی، با رعایت پروتکل‌های بهداشتی نسبت به بازگشایی اقدام شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی تاکید کرد: علی‌رغم شیوع کرونا، افزایش ۲۹ درصدی در نیت واقفان را شاهد بودیم.

وی افزود: از هفته وقف سال گذشته تاکنون ۴۴ رأی صادر شده که ۳۳ مورد آن به نفع موقوفات بوده اکنون و ۵۴ پرونده در جریان است.

آسوده گفت: درمانگاه خیریه با هدف کمک به درمان ۸۰۰ خانواده نیازمند شناسایی شده بجنورد در مرکز افق امام‌زاده سلطان سیدعباس بن‌موسی بن جعفر (ع) تا سال آینده به بهره‌بردای می‌رسد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی بیان داشت: ۱۶ میلیارد تومان اعتبار جهت بازسازی مساجد و چند بقاع متبرکه خراسان شمالی تخصیص پیدا کرده است.

وی در انتها گفت: کل اعتبار پیش‌بینی شده جهت بهسازی مسجد جامع بجنورد که از سفر مقام معظم رهبری تخصیص یافت ۸۰۰ میلیون تومان بود که در اختیار میراث فرهنگی و گردشگری قرار داده شده است.

منبع: مهر

207981