113 نفر نامزد تایید شده در خراسان رضوی

رئیس ستاد انتخابات در استان خراسان شمالی بیان کرد: 113 نفر نامزد انتخابات در استان تایید صلاحیت شدند.
تصویر 113 نفر نامزد تایید شده در خراسان رضوی

به گزارش سایت خبری پرسون، از کانال اطلاع رسانی استانداری خراسان شمالی، حسن ناهیدی روز سه شنبه در این خصوص اظهار کرد: از این تعداد ۲۳ نفر مربوط به حوزه انتخابیه شیروان، ۲۲ نفر حوزه انتخابیه اسفراین و ۶۸ نفر نیز مربوط به حوزه انتخابیه بجنورد هستند.

وی افزود: ۹۲۶ شعبه اخذ رای ثابت و سیار در یکهزار و ۵۷۹ نقطه از استان مستقر خواهند بود که از این تعداد؛ ۶۲۷ شعبه ثابت و ۲۹۹ شعبه سیارند.

رئیس ستاد انتخابات خراسان شمالی با اشاره به تعداد شعب اخذ رای در این دوره از انتخابات به تفکیک هر حوزه انتخابیه، بیان کرد: در حوزه انتخابیه اسفراین و بام و صفی‌آباد ۱۲۰ شعبه اخذ رای، در حوزه انتخابیه بجنورد، مانه، سملقان، جاجرم، گرمه و راز و جرگلان ۵۹۴ شعبه اخذ رای و در حوزه انتخابیه شیروان ۱۵۷ شعبه و در قوچان و فاروج نیز ۵۵ شعبه اخذ رای خواهد بود.

خراسان شمالی بدون احتساب شهرستان فاروج در این استان که با شهرستان قوچان در خراسان رضوی مشترکا یک کرسی نمایندگی در خانه ملت دارد، دارای چهار کرسی نمایندگی در حوزه انتخابیه بجنورد، مانه و سملقان، راز و جرگلان و گرمه و جاجرم، حوزه انتخابیه شیروان و حوزه انتخابیه اسفراین و بام و صفی آباد است.

دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در روز جمعه ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ در سراسر کشور برگزار می‌شود.

خراسان شمالی با بیش از یک میلیون نفر جمعیت در شمال شرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت آن در مناطق روستایی سکونت دارند.

منبع: ایرنا

610988

مطالب مرتبط