مدیر سامانه انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات:

2200 سازمان و مجموعه عمومی به سامانه انتشار اطلاعات آزاد متصل شدند

مدیر سامانه انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات گفت: از سال 96 تاکنون 2200 سازمان و مجموعه عمومی به سامانه انتشار اطلاعات آزاد متصل شدند که مردم می‌توانند ثبت نام و درخواست اطلاعات کنند.
تصویر 2200 سازمان و مجموعه عمومی به سامانه انتشار اطلاعات آزاد متصل شدند

به گزارش سایت خبری پرسون، حسن نیک‌پی در بجنورد اظهار داشت: از سال 96 تاکنون 2200 سازمان و مجموعه عمومی به سامانه انتشار اطلاعات آزاد متصل شدند که مردم می‌توانند ثبت نام و درخواست اطلاعات کنند.

‌وی افزود: سامانه برای در اختیار قرار دادن اطلاعات سازمان‌ها و دستگاه‌های عمومی یا خصوصی که خدمات عمومی می‌دهند به مردم راه‌اندازی شده است. 10 روز پس از درخواست شهروندان برای دسترسی به اطلاعات در موضوعات عمومی و خدماتی، دستگاه‌ها ملزم به ارائه خدمات هستند.

مدیر سامانه انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات گفت: استفاده از خدمات این سامانه کاملا رایگان بوده و مردم برای استفاده از آن هیچ گونه توضیحی نمی‌دهند. اطلاعات اسنادی و عمومی در این سامانه قابل دسترسی است و دستگاه‌ها موظف هستند اطلاعات عمومی خود را در این سامانه بارگذاری نمایند.

نیک‌پی تصریح کرد: در استان خراسان شمالی 17 شهرداری به این سامانه متصل شدند. متاسفانه وضعیت شوراهای شهر و روستا در این زمینه مناسب نیست و امیدواریم همه دستگاه‌ها برای ارائه اطلاعات خود در این سامانه ملزم باشند. سازمان بازرسی و دستگاه‌های نظارتی در این زمینه ورود کرده و با دستگاه‌های متخلف برخورد می‌شود.

وی ادامه داد: بارگذاری اطلاعات در این سامانه در صورت نداشتن دلیل غیر‌موجه جرم‌انگاری شده و سازمان اداری و استخدامی نیز تکلیفی را برای دستگاه‌ها در این زمینه مشخص کرده است.

انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات گفت: مرتبط با نفت عمومی و حقوق شهروندی شامل ترازنامه‌ها و اختیارات وظایف عمومی که دستگاه‌ها دارند در این سامانه باید بارگذاری شده و مورد استفاده عموم باشد.

منبع: تسنیم

586122