خاورمیانه

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های تحلیلی منطقه خاورمیانه را در سرویس بین الملل پرسون بخوانید.

محبعلی در گفت‌وگو با پرسون؛

سیاست آمریکا در خاورمیانه تغییر می‌کند؟

یک کارشناس مسائل خاورمیانه و مدیر کل پیشین خاورمیانه وزارت خارجه، تفاوت آشکار سیاست‌های ترامپ و بایدن در منطقه خاورمیانه را تشریح کرد.
وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (سه شنبه) و در بدو ورود به مسکو اظهار داشت: به دنبال تشکیل اتحادیه همکاری ۶ جانبه در منطقه هستیم و این مهمترین هدف این سفر منطقه ای به کشورهای حوزه قفقاز است.
ساعاتی قبل صورت گرفت؛

هیأت سیاسی طالبان در تهران

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران از سفر هیأت سیاسی طالبان به ایران خبر داد.
خروج دونالد ترامپ رئیس جمهوری سابق آمریکا از کاخ سفید و پیروزی جو بایدن نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، محمد بن سلمان ولیعهد عربستان و بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی را به شدت نگران کرده است.
دبیرکل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی کرمانشاه گفت: هیات تجاری و اقتصادی استان «حلبچه» عراق روز چهارشنبه این هفته (۸ بهمن) به کرمانشاه می‌آیند و تا روز جمعه (۱۰بهمن) در استان حضور دارند.

یک کارشناس دیپلماسی اقتصادی با بیان این که کشورهای متخاصم سوریه حضور فعالانه‌تری نسبت به ایران در این کشور داشتند گفت: باید نهادهای عمومی غیردولتی ایران سهمی از بازسازی سوریه داشته باشند.
عابدینی در گفت و گو با پرسون؛

سیاست بایدن در قبال عربستان تغییری نمی کند

یک کارشناس مسائل بین الملل گفت: نگاه منفعت طلبانه ایالات متحده آمریکا در مقابل عربستان سعودی در دوران دموکرات ها و یا جمهوری خواهان تفاوتی نمی کند.
ظریف خطاب به فرانسه و آمریکا؛

فروش سلاح به منطقه را متوقف کنید

وزیر امورخارجه گفت: مشکل منطقه، فروش ۲۵ درصد سلاح‌های دنیا از سوی فرانسه و آمریکا به این منطقه است که باید متوقف شود.
کره جنوبی پس از توقیف نفتکش این کشور در آب های خلیج فارس، یک واحد از نیروهای نظامی اش را به منطقه فرستاده بود اما اکنون برای تقویت روحیه مثبت و نشان دادن حسن نیت خود در اثنای انجام مذاکرات با طرف ایرانی درباره آزادی این کشتی، نیروهایش را عقب رانده است.
رئیس سازمان الحشد الشعبی عراق عنوان کرد: اقدام دولت آمریکا در گنجاندن نام «ابوفدک المحمداوی» رئیس ستاد کل نیروهای این سازمان در فهرست تحریمی خود نقض حاکمیت عراق است.

ملازهی در گفت و گو با پرسون؛

رد‌پای ترامپ در خاورمیانه باقی خواهد ماند

یک کارشناس مسائل خاورمیانه گفت: سیاست های ترامپ در منطقه خاورمیانه ادامه خواهد داشت و بایدن تنها تغییراتی در تاکتیک با وی دارد.
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در دیدار با معاون وزیر خارجه جمهوری کره خواستار اقدام فوری سئول برای استرداد دارایی‌های بلوکه شده ایران در بانک‌های کره جنوبی شد.
کارشناس مسائل بین الملل در گفتگو با پرسون:

امریکا به دنبال خرد کردن استخوان اقتصاد چین است

کارشناس و تحلیلگر مسایل بین الملل در تحلیل گفتمان چین و امریکا برای گرم شدن روابط دو جانبه در راستای پیروزی جو بایدن گفت: دموکرات ها و جمهوری خواهان از لحاظ بنیان نگاه مشترکی دارند و این موضوع تنها یک شوی سیاسی تبلیغی است.