سیاست خارجی

آخرین و مهمترین خبر ها از تحولات جهان و خبرهای سیاست خارجی را در صفحه سیاسی پرسون بخوانید.

سخنگوی وزارت امور خارجه درباره انتقادات روزنامه کیهان به آیت‌الله سیستانی هم تصریح کرد: این موضع ربطی به ارکان جمهوری اسلامی ایران ندارد. ایران نظامی است که براساس مرجعیت شکل گرفته است که مرجعیت در ایران و عراق حافظ صلح امنیت و ثبات دو کشور بوده است.
سرلشکر سلامی در جمع خبرنگاران:

در تولید قدرت متوقف نمی شویم

سرلشکر سلامی با تاکید بر اینکه پارک ملی هوافضا نماد اعتماد به نفس ملی ایران اسلامی است گفت: هیچ‌گاه در تولید قدرت متوقف نمی شویم.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفت و گو با پرسون؛

انتخاب ملت و دولت ایران، آزادی عمل و استقلال سیاسی است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: نظام جمهوری اسلامی برای یک استقلال سیاسی که حاصل انقلاب است، سختی های بسیاری را متحمل شده بنابراین انتخاب ملت و دولت ایران بین آزادی عمل و استقلال سیاسی در جهان، و تبعیت از سیاست‌های ظالمانه و سلطه امریکایی ها، بدون شک آزادی عمل و استقلال سیاسی است.

دبیر شورای عالی امنیت ملی، عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی را خیانتی بزرگ و نقض آشکار حقوق مردم فلسطین عنوان کرد و گفت: این اقدام علاوه بر گسترش ناامنی و ایجاد اختلاف میان کشورهای منطقه، موجودیت کشورهای سازش کننده را نیز با خطر جدی مواجه خواهد کرد.
کارشناس غرب آسیا در گفت و گو با پرسون؛

ریشه اعتراضات در اسرائیل ناشی از فساد اقتصادی و سیستمی است

کارشناس غرب آسیا گفت: شعارها، گفته‌ها و درخواست‌های تجمع‌کنندگان نشان داد که اسرائیل نه تنها در حوزه بهداشت و درمان فعالیت درستی نداشته بلکه فساد اقتصادی و فساد سیستمی، شرایطی را در این کشور فراهم کرده که امروز مخالفین جدی و مقتدر را در بین مردم دارد.

سخنگوی وزارت امور خارجه از سفر امروز وزیر امور خارجه عراق به ایران و دیدار با محمد جواد ظریف خبر داد.
روحانی در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا؛

از توجیه قیمت دلار تا خط و نشان برای افراد فاقد ماسک

رئیس‌جمهور با اشاره به تصمیم ستاد مقابله با کرونا برای تعیین مجازات برای کسانی که ماسک ندارند، گفت: ۱۴ درصد افرادی که بستری هستند قبلا کرونا گرفته بودند و ناچاریم مقررات و نظارت‌ها را تشدید کنیم.
وزیر امور خارجه کشورمان، تاکید کرد: روسیه از دوستان راهبردی ایران است بنابراین رایزنی و مشورت نزدیک بین مقامات دو کشور امری مهم و مورد نیاز است.
کارشناس مسائل آمریکا در گفت و گو با پرسون؛

آمریکا زبان تکریم را جایگزین زبان تحریم کند

کارشناس مسائل آمریکا درباره رفتار امریکا علیه ایران درخصوص مکانیسم ماشه، گفت: اقدام عاقلانه ایالات متحده، برگرداندن وضع به حالت سابق و جبران خسارت اقتصادی به ایران است و باید برای استقلال ملت ها احترام قائل شود و زبان تکریم را جایگزین زبان تحریم کند.

روحانی در نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد:

امروز زمان نه گفتن به زورگویی و قلدری است

رییس جمهوری در هفتاد و پنجمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد با بیان این که برای جهان امروز زمان "نه" گفتن به زورگویی و قلدرمآبی است، گفت: دوران سلطه و هژمونی به سرآمده است. ملت ها و فرزندان ما سزاوار دنیایی بهتر، امن تر و قانون مدارتر هستند.
کارشناس سیاسی غرب آسیا و جهان عرب در گفت و گو با پرسون؛

عادی سازی روابط خیانت به آرمان فلسطین است

کارشناس سیاسی غرب آسیا و جهان عرب امریکا درباره عادی سازی روابط و ماهیت دقیق این سازش خیانتکارانه همچنین سرانجام چنین سازشی برای دو کشور امارات و بحرین در منطقه، گفت: در این رخداد، خیانت به آرمان فلسطین انجام گرفت اما مسئله مهم تاثیرگذار بودن یا نبودن این خیانت است.

تحلیلگر مسائل بین الملل در گفت و گو با پرسون؛

دوراهی اجرای قانون یا منافع ناشی از معامله با آمریکا

تحلیلگر مسائل بین الملل و کارشناس امریکا گفت: ایالات متحده از راه قدرت اقتصادی خود سعی دارد به برخی کشورها فشار وارد کرده و آنان را بر سر دوراهی اجرای قانون یا منافع ناشی از معادلات و معاملات با آمریکا قرار دهد.

مرادجانی در گفت و گو با پرسون؛

عادی سازی روابط با اسراییل به ضرر فلسطین است

یک کارشناس بین الملل و مطالعات آمریکا گفت: عادی سازی روابط یکی از وعده هایی بود که باید محقق می‌شد، تا ترامپ بتواند برای بار دوم در انتخابات ریاست جمهوری دارای حداکثر آراء شود و بتواند منتخب باشد که در همین راستا اقدامات جدی انجام دادند.
دبیرکل سازمان ملل:

دنیای ما دشمنی مشترک دارد

دبیر کل سازمان ملل در پیامی به مناسبت سی ویکم شهرویورماه روز بین المللی صلح نوشت: دنیای ما با دشمنی مشترک روبرو است؛ ویروسی کشنده که باعث رنجی عظیم می‌شود معیشت را از بین می‌برد و به تنش‌های بین‌المللی کمک و چالش‌های از قبل سهمگین صلح و امنیت را بدتر می‌کند.
علی اکبر دارینی در گفت و گو با پرسون:

آمریکا در بازگرداندن تحریم ها علیه ایران ناکام ماند

کارشناس مطالعات آمریکا گفت: برای نخستین بار در تاریخ است که یک عضو دائم شورای امنیت نمی تواند به هیچ یک از اهداف خود برس، آمریکا در اعمال تحریم‌ها و بازگرداندن تحریم های سازمان ملل علیه ایران شکست خورده و ناکام مانده است.

مشاور وزیر امور خارجه در امور خاورمیانه و دیپلمات سابق در گفت و گو با پرسون:

تبعات انتقال سفارت صربستان به بیت المقدس/صربستان در خاورمیانه وزنه ای نیست

مشاور وزیر امور خارجه در امور خاورمیانه و دیپلمات سابق درباره انتقال سفارت صربستان در بیت المقدس گفت: صربستان در خاورمیانه وزنه ای نیست، بنابراین سفارت آن نیز در بیت المقدس نیز تاثیر تعیین کننده ای ندارد و تنها دو سه روزی در راستای استفاده انتخاباتی ترامپ تیتر اخبار است.