سیاست خارجی

آخرین و مهمترین خبر ها از تحولات جهان و خبرهای سیاست خارجی را در صفحه سیاسی پرسون بخوانید.

مدیرگروه اروپا، دفتر مطالعات سیاسی و روابط بین الملل وزارت خارجه با توجه به سیاست گذاری ترامپ در نژاد پرستی گفت: موضوع هم سلیقه ای، نژاد پرستی و سیاسی است و از لحاظ دموکراتیک(جمعیت شناسی) جمعیت رنگی ها در امریکا مدتهاست که بیشتر از سفیدها بوده اما همیشه در انتخابات مکانیزم هایی وجود داشته است.

روزنامه فرامنطقه ای رای الیوم در یادداشتی با اشاره به ناموفق بودن اقدامات آمریکا در قبال ایران نوشت که تحریم های آمریکا نه ایران را به میز مذاکره کشاند، نه نفوذ منطقه ای آن را متوقف کرد و نه فعالیت های هسته ای و موشکی و نظامی تهران را متوقف کرد.
معاون سیاسی وزارت امور خارجه با تاکید بر مخالفت ایران با هر گونه حضور نظامی خارجی در خلیج فارس گفت: حضور نیروهای خارجی نه تنها کمکی به برقراری امنیت نمی‌کند بلکه زمینه افزایش تنش‌ها را نیز فراهم خواهد کرد.
ظریف در گفت وگو با وزیر خارجه ژاپن تاکید شد؛

محدودیت های دارویی علیه ایران جنایت بشری است

وزیر امور خارجه محدودیت‌های غیرقانونی آمریکا در استفاده از منابع ارزی خود در کشورهای دیگر و جلوگیری این رژیم برای خرید دارو و غذا برای مردم ایران را جنایت علیه بشریت عنوان کرد.
نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: به زودی تحریم‌های تسلیحاتی ایران به پایان می‌رسد و ما به صورت قانونی حق خرید و فروش سلاح داریم و کسی نمی‌تواند در این زمینه دخالت کند.
کارشناس مسائل اسرائیل خاطر نشان کرد: هیچ وقت در تاریخ رژیم سابقه نداشته است که اعتراضاتی بیان شود و یک ماه مستمر ادامه پیدا کند. این اولین باری هست که این اتفاق در این رژیم می افتد.

سخنگوی وزارت امورخارجه در واکنش به نقض آتش بس اعلام شده میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان گفت که ایران مجددا از دو طرف می‌خواهد ضمن پایبندی به آتش بس، گفت‌وگوهای خود را در چارچوب حقوق بین‌الملل و احترام به تمامیت ارضی یکدیگر و تخلیه شهرهای اشغالی از سر گیرند.
نادری در گفتگوی تلفنی با نایب رئیس مجلس ارمنستان:

مداخله کشورهای ثالث راه حل خوبی برای حل و فصل مسأله نیست

رئیس شورای ‌اجرایی اتحادیه بین المجالس جهانی(‌IPU‌) مجلس گفتگو و راه حل سیاسی را بهترین مسیر برای حل درگیری‌های قره‌باغ دانست و گفت: تهاجم و مداخله کشورهای ثالث راه حل خوبی برای حل و فصل مسأله نیست.
رییس شورای راهبردی روابط خارجی با بیان اینکه اظهارات اخیر ترامپ عمق درنده‌خویی رییس‌جمهور آمریکا را به خوبی نشان داد، تاکید کرد: این توهین‌ها نه تنها تاثیری در رسیدن دولت آمریکا به اهدافش ندارد بلکه ملت ایران را در راستای مقاومتی که باید داشته باشند، متحدتر و آگاه‌تر خواهد کرد و موجب می‌شود آنها بهتر از گذشته در برابر زورگویی‌های آمریکا بایستند.
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه نتیجه برجام برای ما باخت و برای طرف مقابل برد بود، گفت: تکیه به بیرون برای بهبود وضعیت اقتصادی، بنیه اقتصادی را در داخل ضعیف و در مقابل هجمه‌های بیرونی آسیب‌پذیر می‌کند.
معاون هماهنگ کننده سپاه گفت: این ارتش خیلی بزرگ و غیرقابل شناسایی است که در زمان ضربه زدن دشمن نمی‌داند از کجا خواهد خورد و اگر بخواهد غلطی بکند نمی‌داند از کجا می‌خورد چراکه از همه طرف دچار ضربه شده و هرلحظه از یک جایی از دنیا خبری برایش خواهد آمد.
سفیر و نماینده دائم کشورمان نزد سازمان‌های بین‌المللی در وین گفت: باید از تمامی ظرفیت‌های داخلی، سیاسی، بین‌المللی و حقوقی برای مقابله با اقدامات جنایت‌کارانه آمریکا استفاده کرد چرا که امریکا با فشار حداکثری به دنبال تحمیل مزاکره با ایران است.
سعادتی در انتقاد به اظهارات وزیر خارجه سعودی:

ادعای ریاض تنها یک شوی سیاسی است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اعتقاد دارد ادعای واهی ریاض علیه تهران راه بجایی نمی برد و صرفا شوی سیاسی است.
سخنگوی وزارت خارجه از ابلاغ اعتراض شدید دولت جمهوری اسلامی ایران نسبت به اصابت گلوله و راکت های شلیک شده به داخل کشور به دو کشور جمهوری آذربایجان و جمهوری ارمنستان خبر داد.
نصرایی در واکنش به بی برنامگی اقتصادی دولت؛

آقای روحانی؛ اقتصاد را معطل تعیین سرنوشت کاخ سفید نکنید!

عضو فراکسیون روحانیت مجلس گفت: دولت نه تنها از بدعهدی‌های قبلی آمریکا درس نگرفته بلکه همچنان شاهدیم که منتظرند ببینند در کاخ سفید می‌خواهد چه اتفاقی بیفتد و چه کسی می‌خواهد در آمریکا رئیس جمهور شود و اقتصاد کشور را منتظر اینگونه مسائل گذاشته‌اند.