سیاست خارجی

آخرین و مهمترین خبر ها از تحولات جهان و خبرهای سیاست خارجی را در صفحه سیاسی پرسون بخوانید.

وقتی زمینه‌سازان تحریم، تحریف می‌کنند؛

کشف «پالس مذاکره» با هدف «ناامید کردن» مردم

به باور تحلیلگران بین‌المللی، سخت‌ترین تحریم دهه‌های اخیر در حال اجرا علیه مردم ایران است و رئیس جمهوری متفاوت آمریکا که حتی رای همه اعضای شورای امنیت هم برایش مهم نیست، تلاش می‌کند هیچ منفذی به روی ایران باز نماند. طبعا مردم و دولتمردان دچار مشکلاتی شده‌اند؛ با این حال زندگی در جریان است و روند کشور همچنان ادامه دارد.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تلاش ‫آمریکا برای فعال کردن مکانیسم ماشه و بازگشت خودکار تحریم‌ها را چماقی بر سر خود آنها دانست.
سخنگوی وزارت امور خارجه از برگزاری نشست اخیر گروه‌های فلسطینی استقبال کرد و آن را نشانه هوشمندی رهبران فلسطین در مقابله با رژیم صهیونیستی و حامیان و همدستان این رژیم دانست.
رحیمی جهان آبادی در گفت و گو با پرسون:

مشروعیت رژیم صهیونیستی نزد انسان های آزاده زیر سوال است

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت: رژیم صهیونیستی مشکلش مردم جهان اسلام است مشروعیت و جایگاهی را که در منطقه رژیم صهیونیستی باید کسب می کرد، در طی این سالها به دلیل اینکه اشغالگر و سرکوب گر است و هم به آواره نمودن مسلمان های فلسطینی اقدام کرده و دست از کشتار آنها در نوار کرانه غربی بر نمی دارد مشروعیت این رژیم نزد افکارعمومی جهان اسلام و همه انسان های آزاده در جهان زیر سوال است.
وزیر امور خارجه کشورمان، گفت: وزارت امور خارجه با دیپلماسی فعال و مبتکرانه حتی در شورای امنیت سازمان ملل متحد، پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران را همچون خاری در چشمان آمریکا و اذنابش نشانده است.
رییس جمهوری با تاکید بر اینکه اولویت اول ما آموزش حضوری با رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی است، گفت: بدون مشارکت خانواده‌ها، رعایت پروتکل‌ها در مدارس امکان پذیر نیست.
شانزدهمین نشست کمیسیون مشترک برجام در سطح معاونان وزیر و مدیران سیاسی وزارت امور خارجه ایران و گروه ۱+۴، دیروز (سه‌شنبه ۱۱ شهریور ۱۳۹۹) به ریاست مشترک «عباس عراقچی» معاون وزیر امور خارجه کشورمان و «هلگا اشمید» معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در وین تشکیل شد و بر حفظ برجام و خروج آمریکا از آن و مردود بودن اقدام‌های واشنگتن در اعاده تحریم‌های سازمان ملل تأکید کرد.
کمیسیون مشترک برجام در سطح معاونان و مدیران سیاسی وزیران خارجه کشورهای ایران و ۱+۴ امروز (سه‌شنبه) در هتل کوبورگ وین آغاز به کار کرد.
سخنگوی دولت گفت: با توجه به فصل سرما و پیش‌بینی سازمان بهداشت جهانی شیوع ویروس کرونا در فصل پاییز افزایش می‌یابد و ما نمی‌توانیم کشور را تعطیل کنیم، اما باید کارهایی که تاثیری بر معیشت خانوار ندارند را به حداقل برسانیم.
رهبر انقلاب اسلامی در ارتباط تصویری با مدیران و روسای ‌آموزش و پرورش بیان کردند: امارات متحده عربی هم به دنیای اسلام ، هم به ملت‌های عرب و کشورهای منطقه و هم به فلسطین خیانت کرد، البته این خیانت دیر نخواهد پایید اما این لکه ننگ بر آنها خواهد ماند.
نایب رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها تاکید کرد که رفتار امروز دولتمردان آمریکا قرون وستایی است و آمریکایی ها باید بدانند هرگونه اقدامی برای بازگرداندن تحریم های بین المللی علیه ایران برای آنان گران تمام خواهد شد.
در پیام تبریک به مناسبت روز ملی مالزی؛

روحانی پادشاه مالزی را به ایران دعوت کرد

رییس جمهوری در پیامی به پادشاه مالزی روز ملی این کشور را تبریک گفت و از وی برای سفر به جمهوری اسلامی ایران برای گفت وگو و تبادل نظر پیرامون مسائل و مشکلات جهان اسلام دعوت کرد.
کارشناس مسائل استراتژیک با بیان اینکه آژانس برای بازرسی از دو سایت ما بر اسناد جاسوسی اسرائیل استناد می کرد گفت: در تمام این مدت حرف ما این بود که آژانس نمی‌تواند بر این مبنا درخواست بازرسی از این سایت‌ها داشته باشد و با همین اتفاق سناریوی امریکا شکست خورد.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی آمریکا با اعلام اینکه آمریکا صلاحیتی برای فعال کردن مکانیزم ماشه ندارد تاکید کرد که دوره یکجانبه گرایی آمریکا تمام شده است و آمریکا رو به افول است.
در واکنش به انزوای آمریکا در شورای امنیت

بعیدی‌نژاد: ختم جلسه!

سفیر ایران در لندن در واکنش به انزوای مجدد آمریکا در شورای امنیت سازمان ملل توییتی منتشر کرد.
سخنگوی دولت درباره مصوبات دولت در موضوع آب، برق و گاز اظهار داشت: در این حوزه خدمات مرتبط با زندگی روزمره مردم در دو دولت جزو برنامه‌های بود که در سال ۹۳ طراحی و با جدیت دنبال شد. در برق اجرای نظریه امام راحل و تصویب آن در دستور کار قرار گرفت.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس:

ایران داوطلبانه پروتکل الحاقی را اجرا می کند

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید بر اینکه ایران داوطلبانه پروتکل الحاقی را اجرا می کند گفت: سفر رافائل گروسی به تهران امری عادی و برای انجام مذاکراتی در راستای بازرسی های هسته ای است.
نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: ترور سردار سلیمانی موضوع ساده‌ای نیست و مسئولان ذیربط باید در سطح بین‌الملل این موضوع را پیگیری حقوقی کنند.
سخنگوی وزارت خارجه خبر داد؛

اجرای تمام گام‌های کاهش تعهدات برجام

سخنگوی وزارت خارجه در واکنش به اظهارات برخی از نمایندگان مبنی بر عدم اجرای سیاست‌های کاهش تعهدات برجام در فردو، گفت: تمام موارد پنج گام کاهش تعهدات برجام اجرا شده و گزارش‌های آژانس بهترین مرجع کاهش تعهدات ایران است.