استاندار کردستان:

12 فروردین نماد آزادی ملت ایران از سلطه استعمار است

استاندار کردستان گفت: حماسه ۱۲ فروردین و روز جمهوری اسلامی، نماد آزادی مردم ایران از سلطه استعمار و دستیابی به استقلال است.

تصویر 12 فروردین نماد آزادی ملت ایران از سلطه استعمار است

به گزارش سایت خبری پرسون از کردستان، بهمن مرادنیا؛ استاندار کردستان امروز در پیامی ضمن تبریک سالروز حماسه ۱۲ فروردین به مردم کردستان، اظهار داشت: دوازدهم فروردین هرسال یادآور حماسه باشکوه حضور مردم و اعلام نتیجە همه پرسی سرنوشت ساز تاریخ پرفراز و نشیب کشور است که با رای ۹٨ درصدی مردم، جمهوری اسلامی ایران تائید و تثبیت شد.

در ادامه این پیام آمده است: در این روز سرنوشت ساز مردم آگاه ایران نظام مبتنی بر جمهوریت و اسلامیت را در کمال آزادی و افتخار به رهبری حضرت امام خمینی (ره) برگزیدند و شعار اصلی انقلاب کە همانا استقلال، آزادی ،جمهوری اسلامی بود را تحقق بخشیدند و برای همیشه خود را از سطه استعمار رهایی بخشیدند.

اینجانب سالروز حماسه باشکوه دوازدهم فروردین را به آحاد ملت بزرگ ایران و خصوصا مردم با فرهنگ و آگاه کردستان تبریک عرض کرده و عزت و سربلندی نظام جمهوری اسلامی را از خداوند بزرگ مسئلت می‌نمایم.

۱۲ فروردین روزی باشکوه و عزت‌آفرین است

فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان نیز در پیامی حماسه ۱۲ فروردین و روز جمهوری اسلامی را به مردم استان تبریک گفت.

در پیام سردار سیدصادق حسینی آمده است: روز ۱۲ فروردین در تاریخ ملت ایران یک روز ماندگار، باشکوه و عزت آفرین است، روزی که مردم پس از سرنگونی نظام شاهنشاهی، با حضور حماسی خود در انتخابات، با رای قاطع بیش از ۹۸ درصد به استقرار نظام جمهوری اسلامی رای "آری" دادند.

جمهوری اسلامی ایران به رهبری حضرت امام خمینی رحمت الله علیه، یک الگوی جهانی از یک نهضت مردم سالاری دینی است که به دنیای استکبار و استبداد، "نه" گفتند. مردم عزیز و انقلابی ایران پس از چهار دهه که به انقلاب و نظام جمهوری اسلامی رای آری دادند به آن پایبند بوده و برای حفظ نظام، هشت سال جانانه در برابر تهاجم استکبار جهانی ایستادگی و از آن دفاع کردند و خون دادند اما پای عزت و شرف و انقلابی که خود به آن رای داده‌اند ایستادند و این ایستادگی هنوز هم ادامه دارد.

اینجانب سالروز این روز بزرگ را به مردم شریف و انقلابی کردستان تبریک و شادباش عرض کرده و اعلام می‌کنیم که ما سپاهیان و بسیجیان سپاه بیت المقدس با آرمان‌های امام راحل عظیم الشأن امت و شهدای عزیز تجدید پیمان بسته و در مسیری که رهبر معظم انقلاب اسلامی برای ما ترسیم کرده‌اند، حرکت خواهیم کرد و برای حفظ امید و حل مشکلات مردم استان کردستان از هیچ تلاشی فروگذار نخواهیم کرد.

در روز ۱۲ فروردین سال ۱۳۵۸ نتیجه همه پرسی رای به نظام جمهوری اسلامی که با رای آری بیش از ۹۸ درصد مردم همراه بود اعلام شد و از آن زمان به بعد این روز به نام روز جمهوری اسلامی نام گرفت.

279647