استاندار کردستان در گفتگو با پرسون:

فراهم کردن فضای آموزشی استاندارد برای دانش آموز از وظایف اولیه دولت‌هاست

استاندار کردستان گفت: براساس قانون اساسی دولت‌ها موظف و مکلفند که فضای آموزشی لازم را برای تحصیل دانش‌آموزان فراهم کنند.

تصویر فراهم کردن فضای آموزشی استاندارد برای دانش آموز از وظایف اولیه دولت‌هاست

کردستان ـ بهمن مرادنیا؛ استاندار کردستان امروز در حاشیه نشست شورای آموزش و پرورش این استان در گفتگو با خبرنگار پرسون گفت: کمتر از سه ماه دیگر به آغاز سال تحصیلی مانده است، بنابراین باید اولویت ما تکمیل پروژه‌های آموزشی تا قبل از آغاز مهرماه سالجاری باشد.

استاندار کردستان گفت: یکی دیگر از اولویت‌های ما باید توجه به مدارس در حاشیه شهر باشد بنابراین باید مشکلات این مدارس تا قبل از آغاز سال جدید برطرف شود.

مرادنیا با اشاره به اینکه باید 350 کلاس درس توسط دستگاه‌های متولی در کردستان ساخته شود، اظهار داشت: یکی دیگر از موضوعات مورد بحث، ساخت مسکن برای فرهنگیان است، لذا انتظار داریم که مسئولان آموزش و پرورش این مهم را نصب العین خود قرار داده باشند.

مدیر ارشد استان کردستان افزود: زمانی که فرهنگی و آموزگار در بحث مسکن دچار مشکل باشد، بی‌شک کارآیی وی نیز در زمان تدریس کاهش خواهد یافت و این به منزله افت تحصیلی دانش‌آموزان خواهد بود.

استاندار کردستان در ادامه با اشاره به ارتباط مستقیم مدرسه، آموزگار و خانواده‌ها، گفت: براساس قانون اساسی دولت‌ها موظف و مکلفند که فضای آموزشی لازم را برای تحصیل دانش‌آموزان فراهم کنند.

مرادنیا در پایان سخنان خود تاکید کرد: بنابراین باید سعی متولیان امر این باشد که در کنار فراهم کردن فضای آموزشی در بُعد مسایل تربیتی، آموزشی و... نیز احساس مسئولیت نمایند تا دغدغه‌ای در این زمینه برای والدین دانش‌آموزان پیش نیاید.

یوسف محمدزاده ـ استان کردستان

308129