استاندار کردستان:

یکی از طرح‌های ماندگار دولت؛ احداث راه‌آهن تهران ـ همدان ـ سنندج است

استاندار کردستان گفت: یکی از طرح‌های ماندگار دولت تدبیر و امید در کردستان، احداث راه‌آهن تهران ـ همدان ـ سنندج می باشد که اعتباری بالغ بر 800 میلیارد تومان برای آن در نظر گرفته شده است.

به گزارش سایت خبری پرسون از کردستان، بهمن مرادنیا؛ استاندار کردستان امروز در یازدهمین جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه کردستان که با حضور محمدباقر نوبخت رییس سازمان برنامه و بودجه برگزار شد، گفت: خوشبختانه دیروز شاهد آغاز عملیات انتقال آب سد «آزاد» به تصفیه خانه شهر سنندج بودیم که این اتفاق بسیار خوبی بود.

استاندار کردستان در ادامه گفت: برای انجام این طرح تاکنون نزدیک به 200 میلیارد تومان هزینه شده است.

مرادنیا در بخش دیگری از سخنان خود عنوان داشت: 4 شهر دیگر کردستان همانند قروه، دهگلان، بیجار و حسن‌آباد یاسوکند هم مشکل آب آشامیدنی دارند که عملیات اجرایی انتقال آب از سد «آزاد» به «قوچم» برای قروه و دهگلان در حال اجراست که ان شاء الله سال اوایل سال آینده افتتاح می گردد.

استاندار کردستان اعتبار طرح مذکور را مبلغی بالغ بر 50 میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: برای بیجار و حسن آباد یاسوکند هم هزار و یکصد میلیارد تومان پیش‌بینی شده است تا از سد «سیازاخ» آب مورد نیاز ساکنان این شهرها تامین شود.

مدیر ارشد استان کردستان بیان کرد: در سفری که معاون اول رئیس جمهوری به این استان داشته اند اعتباری بالغ بر هزار و 200 میلیارد تومان به اعتبارات این استان اختصاص یافته است.

مرادنیا در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: یکی از طرح‌های ماندگار دولت تدبیر و امید در کردستان، احداث راه‌آهن تهران ـ همدان ـ سنندج می باشد که اعتباری بالغ بر 800 میلیارد تومان برای آن در نظر گرفته شده است.

آیین مهر ـ استان کردستان

231344

مطالب مرتبط