تغذیه و سلامتی

صفحه تغذیه و سلامت با رویکردی تخصصی به ارائه مطالبی در زمینه های سلامت،بهداشت و تغیه سالم می پردازد.

مهمترین اخبار

سیب مزایای زیادی دارد و با دارا بودن مواد مغذی مهمی از جمله فیبر، ویتامین‌ها، مواد معدنی و آنتی‌اکسیدان‌ها می‌تواند به حفظ سلامتی در طولانی مدت کمک کند. ویتامین C به عنوان یک آنتی‌اکسیدان برای خنثی سازی ترکیبات مضر شناخته‌شده به عنوان رادیکال های آزاد عمل می‌کند و از شما در مقابل ابتلا به بیماری‌ محافظت می‌کند.
یکی از خواص توت سفید، ترکیبات مفید بسیار زیادش مثل ویتامین C، فلاونوئیدها، اسید فنولیک و آلکالوئید‌ها هستند که با فعالیت آنتی‌اکسیدانی و ضد سرطانی‌شان می‌توانند رادیکال‌های آزاد مضر در بدن را از بین ببرند.
دکتر فرزان نقشوار، فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی، با سال‌ها تجربه و دانش به روز، بر این باور است که ارتباط عمیقی بین رضایت ظاهری و سلامت روان وجود دارد. در ادامه این مقاله، با تکیه بر صحبت‌های ایشان، به کاوش در این رابطه مهم و تاثیرگذار می‌پردازیم.
سال‌هاست متخصصان تغذیه به طور ویژه توصیه به اجتناب از مصرف نمک و شکر که به قاتلان سفید نیز مشهور هستند، کرده‌اند، اما نتایج تحقیق و پژوهش‌ها نشان داده که افزون بر این قاتلان سفید دیگری نیز وجود دارند که می‌توانند سلامت جسمانی ما را به طور جدی به خطر بیاندازند.
یک سبک زندگی سالم که در آن خواب با کیفیت زیاد داشته باشید برای ایمنی قوی ضروری است. خوردن درست و نوشیدن نوشیدنی‌های مفید نیز می‌تواند به تقویت سیستم ایمنی بدن شما کمک کند.
ویتامین C موجود در عرق زیره یکی از مهم‌ترین عناصر برای تقویت سیستم ایمنی بدن به شمار می‌رود. مصرف منظم این عرق می‌تواند به افزایش مقاومت بدن در برابر عفونت‌ها و بیماری‌های مختلف کمک کرده و در نهایت از بروز مشکلات جدی مانند فشار خون بالا و بیماری‌های قلبی پیشگیری نماید.
ترجیحات غذایی نقش مهمی در شکل‌گیری عادات غذایی ما دارد. غذاهای بسیار خوش‌طعم و سرشار از قند، چربی و نمک اغلب ذائقه افراد را به خود جلب می کند. با این حال، این غذاها معمولاً کالری بالا و مواد مغذی ضروری کمی دارند که منجر به افزایش وزن و خطر ابتلا به بیماری‌های جسمی و روانی می‌شود.
یک بررسی سیستمیک و متاآنالیز جدید نشان داده است که مصرف کافی ویتامین D در افراد مبتلا به پیش‌دیابت، خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ را تا ۱۵ درصد کاهش می‌دهد و در طی سه سال، فقط کمتر از ۲۳ درصد از بیماران موردمطالعه که از ویتامین D استفاده می‌کردند، به دیابت مبتلا شدند.
تهیه دمنوش لاغری چربی سوز کار نسبتاً آسانی است چراکه اغلب دمنوش‌های گیاهی با مواد اولیه ساده ای تهیه می شوند برای همین، نام دمنوش لاغری خانگی سریع برایشان مناسب است.
همچنین، انتخاب‌های غذایی هوشمندانه حیاتی هستند؛ مصرف برخی غذاها می‌تواند تلاش‌های شما برای دستیابی به تناسب اندام را خنثی کند.
توت سیاه سرشار از ویتامین C است که این ویتامین در تقویت سیستم ایمنی بدن به شما کمک می‌کند.
کیوی سرشار از ویتامین‌های E و C است که هر دو می‌توانند در تقویت سیستم ایمنی و مقابله با استرس و پیری زودرس مفید باشند.
صبحانه وسوسه‌انگیزترین وعده‌ای است که خیلی از ما به عشق میل کردن آن صبح‌ها از رختخواب بیرون می‌آییم. این وعده غذایی اگر یک صبحانه سالم و مقوی باشد، می‌تواند یک روز پرانرژی و شاد را برای ما رقم بزند. اما هر وعده غذایی صبحگاهی مغذی و پر کالری لزوما و صرفا به این دلیل که انرژی مورد نیاز ما را در فعالیت روزانه تامین می‌کند، نمی‌تواند برای سلامت بدن مفید باشد.
می دانیم که ترخون یک گیاه معطر می باشد؛ این سبزی دارای روغن خوشبو می باشد که با بوی بد بدن مقابله می کند. ترکیبات معطر موجود در ترخون که شامل استراگول، سینئول، اوسیمن و فلاندرن می باشد ضد بوی بد بدن است.
کارشناس ارشد تغذیه با بیان اینکه کودکان در سفر باید با همه گروه‌های مواد غذایی تغذیه شوند، گفت: تا جایی که امکان دارد زمان خواب و خوردن کودک را باید به گونه‌ای تنظیم کنید که کودک در آخر سفر گرسنه و خسته نباشد.
ریه‌ یک عضو حیاتی در بدن است که بدون آن نمی‌توان نفس کشید اما عوامل زیادی وجود دارند که کارآیی و عملکرد بهینه ریه‌ها را کاهش می‌دهند. بنابراین مهم است که بدانیم برای سالم نگه داشتن ریه‌ها چه کارهایی می‌توان انجام داد.