پوشش ویژه کرونا

در پرسون از رویدادهای لحظه ای کرونا در ایران و جهان باخبر شوید.

حمید سوری درباره شیوع سویه ترکیبی امیکرون و دلتا تحت عنوان دلتاکرون نیز بیان کرد: در ابتدا گفتند دلتاکرون یک آلودگی آزمایشگاهی هست و سپس مجددا بحث آن داغ شد ولی به نظر نمی‌رسد خیلی مسئله جدی باشد و تاکنون هم مجامع بین‌المللی چندان بر این موضوع تاکید نکردند و اگر هم جایی مشاهده شده است به شکل پراکنده بوده و چندان تاثیر جدی بر روند اپیدمی نداشته است.
13 هزار مورد جدید ابتلا به کووید-19 در کشور چین شناسایی شد که بیشترین موارد ابتلا در ووهان است.
توضیحات رئیس مرکز تحقیقات ویروس شناسی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در خصوص بازگشایی مدارس بعد از تعطیلات نوروز را بخوانیم.
سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان: در شبانه روز گذشته دو کرمانی از جمله یک کودک ۵ ماهه به سبب ابتلا به کرونا دار فانی را وداع گفتند.
بنابر اعلام مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۳۶ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۴۰ هزار و ۲۴۰ نفر رسید.
وزارت بهداشت اعلام کرد که از دیروز تا امروز (۱۱ فروردین ماه ۱۴۰۱ ) و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، 2 هزار و ۴۸۷ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شده که ۳۵۵ نفر از آنها بستری شدند.
رئیس مرکز تحقیقات ویروس شناسی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی اعلام کرد: امروز در دوران اُفت فعالیت اُمیکرون در جامعه هستیم، تعداد موارد ابتلا به کرونا کاهش یافته اما این دلیلی برای عبور از رفع خطر نیست.