پوشش ویژه کرونا

در پرسون از رویدادهای لحظه ای کرونا در ایران و جهان باخبر شوید.

در شرایطی که به نظر می رسد همه گیری ویروس کرونا در حال فروکش کردن بوده جهان از کابوسی دو ساله بیدار می شود، یافته های دانشمندان نشان می دهد نوعی از زیرسویه های سویه اومیکرون توانایی فرار از سیستم ایمنی بدن را دارد.
استاندار تهران با بیان اینکه هم اکنون وضعیت کرونایی این استان در آرامش است، گفت: باید قدر این شرایط را دانست و باید از این شرایط مطلوب مراقبت کرد.
دو سویه جدید کووید در استرالیا کشف شده است که یکی از کارشناسان آنها را بسیار قوی‌تر از سویه غالب فعلی می‌داند.
بدن شما پس از دریافت آخرین دوز واکسیناسیون و واکسن تقویتی به مدت سه تا چهار ماه در برابر کووید ۱۹ محافظت می‌شود و همچنان احتمال بستری شدن در بیمارستان یا مرگ بر اثر کووید ۱۹ بسیار اندک است.
قرنطینه شانگهای ادامه دارد و هیچ نشانه‌ای از کاهش سختگیری‌ها برای مهار همه‌گیری کرونا مشاهده نمی‌شود. روز بیستم ماه جاری، تقریبا نیمی از جمعیت ۲۵میلیون نفری شانگهای می‌توانستند از خانه خارج شوند. مقامات محلی اعلام کرده بودند، در بخش‌‌‌هایی از این شهر که پرجمعیت‌ترین شهر چین است، همه‌گیری مهار شده است. اما دو روز بعد، بسیاری از محدودیت‌هایی که برای جابه‌جایی‌ها در نظر گرفته شده بود، بار دیگر اعمال شد و مردم دچار سردرگمی شده‌اند. گزارش شده است که زنگ‌های خطر در خانه کسانی که به کرونا مبتلا شده‌اند، نصب شده تا از خروج آنها از خانه جلوگیری شود. از سوی دیگر، برخی مناطق تخلیه شده است تا عملیات‌‌‌های ویروس‌زدایی انجام شود. عده زیادی از مردم نیز به مراکز قرنطینه انتقال می‌یابند.
شمار مبتلایان به کووید-۱۹ در جهان تاکنون به ۵۰۹ میلیون و ۵۹۶ هزار و ۱۱۸ نفر رسیده، مرگ شش میلیون و ۲۴۳ هزار و ۲۶۸ نفر بر اثر این بیماری تأیید شده و ۴۶۲ میلیون و ۴۶۷ هزار و ۴۴۰ نفر از مبتلایان نیز بهبود یافته‌اند.

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، به برنامه واکسیناسیون کرونا در کشور اشاره کرد و گفت: تاکنون ۳۳ میلیون نفر دوز سوم را تزریق نکرده‌اند.
وزارت بهداشت اعلام کرد؛

شناسایی ۶۰۸ بیمار جدید کرونایی

در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۲۲ بیمار کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۴۰ هزار و ۹۶۲ نفر رسید.
رئیس مرکز مدیریت بیماری‌ های واگیر وزارت بهداشت:

۳۳ میلیون نفر واکسن کرونا را نزده‌اند

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت گفت: تاکنون ۳۳ میلیون نفر دوز سوم را تزریق نکرده‌اند.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: بی‌شک عبور از امواج سهمگین ویروس کرونا بدون همراهی و همگامی‌های صادقانه،عاشقانه و مقتدرانه در قالب طرح سردار دلها ممکن نبود.
شمار مبتلایان به کووید-۱۹ در جهان تاکنون به ۵۰۶ میلیون و ۸۳ هزار و ۸۰ نفر رسیده، مرگ شش میلیون و ۲۲۸ هزار و ۳۰۷ نفر بر اثر این بیماری تأیید شده و ۴۵۸ میلیون و ۲۱۲ هزار و ۹۱ نفر از مبتلایان نیز بهبود یافته‌اند.

عضو کمیته علمی کرونا گفت: به دنبال این مطالعه به افراد توصیه می‌شود برای پیگیری بروز یا عدم بروز دیابت، قندخون خود را بررسی کرده و شیوه زندگی خود را اصلاح کنند.