صنعت معدن تجارت

آخرین و مهمترین خبرهای حوزه تجارت داخلی و خارجی، صادرات و واردات، صنایع و معادن را در سرویس اقتصادی پرسون بخوانید.

مهمترین اخبار

عبدیان رئیس اتاق بازرگانی استان قزوین در نشست خبری از برگزاری نمایشگاه توانمندی های صادراتی در اربیل عراق برای نخستین بار با حضور اعضای واحد‌های تولیدی و تجاری استان و همچنین تشکیل انجمن گردشگری و سرکشی از واحد‌های تولیدی و کمک به رفع موانع آنها و سایر فعالیتهای امیدبخش این مجموعه خبر داد.
نماینده اسدآباد طی بازدید از کاخانجات شرکت توسعه معدنی و صنعتی صبانور با بیان اینکه کارخانه صبانور برق خود را از بخش خصوصی تامین میکند ولی با این وجود برق آن را قطع کرده اند. این درحالی است قطع برق کارخانجاتی که برق خود را از بخش خصوصی خریداری می‌کنند غیرقانونی است.
رییس اتاق تعاون خبر داد: با توجه به اینکه کشور ما در حوزه مسکن، کارگاه بزرگ ساختمانی است، قطعا صنعت آسانسور بیشتر مورد توجه است و امیدواریم که کشور بتواند تمام نیازهای خود در حوزه آسانسور را بطور کامل تولید کند.
بررسی آمارهای منتشره بانک مرکزی در حوزه مسکن حاکی است، تورم نقطه به نقطه قیمت مسکن در ابتدای دولت سیزدهم ۵۷ درصد بود که در خاتمه کار این دولت به ۹.۷ درصد کاهش یافت و تک رقمی شد.

لایحه الحاق تبصره ۳ به ماده ۴ قانون ساماندهی صنعت خودرو تحت عنوان «حذف الزام انتقال فناوری برای واردکنندگان خودرو» به مجلس شورای اسلامی ارسال شد.

مهدی کوهی درنشست خبری نمایشگاه معدن و متالورژی مشهد:

ذوب آهن اصفهان با تولید ریل ملی پیشران توسعه متروی کلانشهرها

مدیرعامل ذوب آهن اصفهان گفت: ذوب آهن اصفهان با تولید ریل ملی و تیرآهن بال پهن هم اکنون پیشران توسعه راه آهن سراسری، متروی کلان شهرها و صنعتی سازی ساختمان می باشد.
وزیر صنعت، معدن و تجارت در مورد وضعیت تولید و عرضه خودرو، اظهار کرد: به زودی به نقطه‌ای می‌رسیم که خودروسازان باید وام بدهند و خودروهایشان را به‌صورت قسطی بفروشند تا مردم خودرو خریداری کنند.
معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان این‌که بیش از دو میلیون و ۶۰۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن به مرحله ساخت رسیده است گفت: در دولت سیزدهم به دهک‌های یک تا چهار که از توان مالی کافی برخوردار نیستند وام مسکن کم‌بهره پرداخت می‌شود.

میزان پرشدگی سدهای کشور در هفته نخست تیر ماه امسال به ۶۵ درصد رسیده بود که در هفته جاری با کاهش یک درصدی به ۶۴ درصد رسید و نشان می‌دهد در روزهای گرم سال باید در مصرف آب صرفه‌جویی کنیم.

در روزهای نزدیک به مرحله دوم انتخابات، خبرگزاری ایسنا در سلسله گزارش‌هایی به ارائه مطالبی از دیدگاه‌ها و مواضع نامردهای انتخاباتی می‌پردازد که در این گزارش مواضع این دو نامزد در زمینه کشاورزی را مطالعه خواهید کرد.

وزیر صمت ضمن تاکید بر اینکه نظام ارز چندنرخی ابرچالش اقتصاد کشور است، گفت: برای افزایش بهره‌وری خودروسازان داخلی باید خودروهایی در مقیاس ارزان‌تر وارداتی در اختیار مردم قرار گیرد.
وزیر نفت دولت نهم در پی اظهارات اخیر وزیر نفت دولت اصلاحات درباره قرارداد کرسنت گفت: اینکه در پرونده کرسنت دلال‌ها نقش داشته و فساد رخ داده یک امر مسجل است و کسی نمی‌تواند آن را رد کند.

پیام مدیر عامل شرکت معدنی و صنعتی صبا نور به مناسبت روز ملی صنعت و معدن:

از تبریک روز ملی صنعت و معدن تا گام های سترگ شرکت صبانور در توسعه صنعت ومعدن کشور

سید علیرضا موسوی مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی صبا نور به مناسبت روز ملی صنعت و معدن پیامی صادر کرد و از همت والای متخصصان ایرانی در شرکت صبانور سخن گفت که این شرکت را جزء ۱۰ شرکت برتر و مطرح معدنی مطرح کرده است.