گزارش پرسون از شهر تازه تاسیس توپ آغاج؛

«درمانگاه» بی درمان شهر توپ آغاج!

توپ آغاج با وجود اینکه به عنوان شهر از سوی مسئولان شناخته و معرفی شده است در بخش و حوزه درمان و سلامت از کاستی های بسیاری رنج می برد.

به گزارش سایت خبری پرسون از کردستان، شهر توپ آغاج از توابع شهرستان بیجار و در ۳۵ کیلومتری این شهرستان واقع شده است و با داشتن 27 روستا جمعیتی بالغ بر 2 هزار دارد، با این وجود این شهر از داشتن ابتدایی ترین امکانات یک شهر محروم است و تنها نام «شهر» را با خود یدک می شود.

حال سرگردانی جمعیت 2 هزار نفری این شهر با احتساب جمعیت روستائیان اطراف با این وضعیت بی شک، کمبودهایی خواهند داشت، کمبودهایی که بیان آن در شان یک به اصلاح «شهر» نیست.

باید از مسوولان محترم پرسید که اگر توپ آغاج را شهر می نویسید، می خوانید و می دانید پس چرا ابتدایی ترین نیاز یک جامعه که همان بحث درمان می باشد در این شهر مهجور است و مردمان این بلاد از داشتن آن محرومند.

در این میان ساکنان این شهر از وضعیت وخیم درمانگاه توپ آغاج به شدت متعرض هستند، درمانگاهی که به گفته مردم در طول هفته تنها 2 روز پزشک دارد!!.

«اسلام قاسم زاده» از اهالی این شهر در گفتگو با پرسون گفت: پزشک مستقر در درمانگاه توپ آغاج در طول هفته، تنها ۲ روز در این مرکز درمانی مستقر می باشد و در روزهای دیگر به روستاهای اطراف این شهر و سرکشی و معاینه می رود.

این شهروند توپ آغاجی عنوان کرد: در موقعیت های اورژانسی مردم این شهر مشکلات بسیاری در مقابل خود دیده و می بینند ولی آیا مسوولان این مشکلات را همانند ما می بینند؟!!.

قاسم زاده افزود: این در حالی است که هزینه رفت و آمد به شهرستان بیجار برای درمان در این شرایط کرونایی و وضعیت اقتصادی و معیشتی بسیار بالا است و بی شک با فرا رسیدن زمستان این امر سخت تر می گردد.


بیشتر بخوانید؛

انبار وسایل کشاورزی در بیجار طعمه حریق شد/تلاش 2 ساعته نیروهای آتش نشانی برای مهار آتش

قطع برق «ICU» بیمارستان امام حسین (ع) بیجار؛ جان 2 بیمار را گرفت


«مصطفی لطف الله زاده» یکی دیگر از شهروندان توپ آغاجی به پرسون گفت: درمانگاه شهر توپ آغاج فاقد امکانات اولیه درمان است و همچنین فاقد خدمات دندانپزشکی و ... می باشد.

«معصومه علی کرمیان»؛ مسئول مرکز خدمات جامع سلامت شهر توپ آغاج نیز از امکانات کم و ساختمان فرسوده این مرکز درمانی گله مند است و می گوید: ساختمان حال حاضر شبکه بهداشت و جامع سلامت شهری توپ آغاج بافتی فرسوده دارد و در وضع خوبی به سر نمی برد.

مسئول مرکز خدمات جامع سلامت شهر توپ آغاج ادامه داد: مرکز جامع خانه سلامت فاقد سیستم گرمایشی و آب گرم و ... می باشد و این در حالی است که این خانه بهداشت از لحاظ معماری و همچنین ساختار فیزیکی باید الگوی سلامت باشد.

وی ادامه داد: نامه نگاری های زیادی با مرکز استان و مسئولین شبکه بهداشت و درمان بیجار صورت گرفته است ولی تا اکنون بدون نتیجه بوده است.

علی کرمیان تاکید کرد: از ابتدای شیوع کرونا تعداد ۶۷ نفر از همشهریان توپ آغاجی به کرونا مبتلا شده اند و این در حالی است که در این مرکز دستگاه تست اکسیژن خون و طب سنجی جهت جلوگیری و تردد و شناسایی اولیه افراد مبتلا وجود ندارد.

وی در پایان سخنان خود تصریح کرد: از مسئولان شبکه بهداشت استانی و شهرستانی تقاضا داریم به مشکلات این مرکز رسیدگی نمایند.

با توجه به سخنان شهروندان این شهر از یک سو و نیز موقعیت جغرافیایی این شهر، تردد مردم برای انجام امور درمانی در فصل زمستان به یک کابوس تبدیل می شود که این کابوس در سال های اخیر برای بسیاری از شهروندان جامه عمل پوشانده است.

گزارش: عباسعلی ـ استان کردستان

222456

مطالب مرتبط