معاون حمل و نقل شهرداری کرمانشاه خبر داد:

مجهز شدن اتوبوس های شهری به کارت بلیط الکترونیکی/ طرح پیاده راه سازی مدرس به زودی کلید می خورد

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری کرمانشاه از مجهز شدن تمام سیستم های حمل و نقل اتوبوس شهری کرمانشاه به کارت بلیط الکترونیکی خبر داد.

به گزارش سایت خبری پرسون از کرمانشاه، محسن ارجمندی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری کرمانشاه روز یکشنبه ۲۶ آبان ماه در نشستی خبری که در سازمان حمل و نقل ترافیک شهرداری کرمانشاه برگزار شد گفت: در راستای میزان تصادفات شهری با اقدامات صورت گرفته، میزان این تصادفات و تلفات جاده ای کرمانشاه نسبت به سال گذشته 50 درصد کاهش داشته است.

ارجمندی افزود: حدود 110 نفر در سال گذشته در در سطح شهر کرمانشاه به دلیل تصادفات جان خود را از دست دادند که با توجه به این آمار نشان از ایمن نبودن حمل ونقل شهری بود که در این راستا ۱۹ نقطه حادثه خیز شهری را شناسایی کردیم.

معاون حمل و نقل شهرداری کرمانشاه با اشاره بر تابلوهای مسیر سطح شهر عنوان کرد: تکمیل کردن این تابلوها در دست اقدام می باشد و در بخش هایی از این نقاط اصلاحات هندسی و آرام سازی ها صورت گرفت و از سویی دیگر نیز پل های عابر پیاده و نرده های موردنظر نصب خواهد شد.

ارجمندی با اعلام اینکه۴۰ میلیارد تومان از محل اوراق شهرداری برای نوسازی ناوگان اتوبوسرانی شهری تامین اعتبار شد افزود: ۲۳۰ دستگاه اتوبوس در شهر کرمانشاه وجود دارد که ۷۰ درصد آنها فرسوده است، و براساس برآورد های انجام شده تمام سیستم حمل و نقل اتوبوسی سطح شهر کرمانشاه تا اردیبهشت ماه سال آینده از رده خارج و فرسوده خواهد شد.

معاون حمل و نقل شهرداری کرمانشاه خاطر نشان کرد: شهرداری کرمانشاه برای تعمیر و نگهداری اتوبوس‌ها تسهیلاتی را از بانک دریافت می کنند؛ در مرحله نخست توسط شهرداری ۱۵۰ دستگاه اتوبوس فرسوده شهری نوسازی خواهد شد و در مراحل بعدی به سراغ اتوبوس های فرسوده ی باقی مانده خواهیم رفت ومالکان موظفند در سیستم حمل و نقل شهری 5 سال به مردم خدمت رسانی کنند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری کرمانشاه همچنین از مجهز شدن تمام سیستم حمل و نقل اتوبوس شهری کرمانشاه به کارت بلیط الکترونیکی خبر داد.

وی در تشریح پیاده راه سازی و راه انداری بی ار تی خیابان مدرس گفت: در صورت اجرایی شدن پروژه پیاده راه خیابان مدرس با طول یک هزار و ۸۰۰ متر طولانی ترین پیاده راه ایران خواهد شد؛ براساس طرح ارائه شده از محدوده میدان آزادی تا میدان انقلاب پیاده راه ایجاد و در وسط این طرح خطوط بی آر تی ایجاد می شود.

ارجمندی محور خبابان مدرس را بهترین منطقه برای ایجاد پیاده راه دانست و گفت: پس از راه اندازی پیاده راه مدرس و رونق بازار آن، پروژه های فیروزه و تعریض خیابان مدرس ساماندهی شود.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری عنوان کرد: ایجاد پیاده راه به سود کسبه محل خواهد بود و برای ایجاد پیاده راه مدرس با مغازه داران محل صحبت و نظرسنجی شده است، و برخی از آن ها اعلام نارضایتی کردند اما بیشترین سود نصیب آن ها خواهد شد.

وی با اشاره بر مشخص نبودن زمان آغاز پروژه گفت: براساس برآوردهای انجام شده به نظر می‌رسد که کل پروژه در طی ۶ ماه به اتمام برسد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری گفت: با راه اندازی سازمان حمل بار شهرداری سیستم الکترونیکی حمل و نقل بار شهرداری کرمانشاه به زودی برای نخستین بار در کشور راه اندازی خواهد شد.

وی تصریح کرد: افراد می توانند با تماس تلفنی، کمک اپلیکیشن های تلفن همراه، تماس تلفنی و مراجعه به سایت خودرو موردنظر سفارش را انجام دهند.

ارجمندی با بیان اینکه خط کشی های محوری در سطح بزرگ راه های استان و جاده های اصلی در حال انجام است گفت در این مکان ها تابلوهای نوشتاری نیز نصب می شود.

وی همچنین گفت: برای فعال سازی پروژه ساخت قطار شهری کرمانشاه امسال ۱۵۰ میلیارد تومان از محل اوراق شهرداری اختصاص داده شد.

در پایان معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری کرمانشاه عنوان کرد: ۱۷۰ دوربین ثبت سرعت با حدود ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار در بزرگ‌ راه‌ها نصب می شود.

آسیه کرمی-استان کرمانشاه

210596

مطالب مرتبط