استاندار کرمانشاه مطرح کرد:

تجهیز بیمارستان شهرستان دالاهو در گرو عنایت وزیر بهداشت

استاندار کرمانشاه گفت: شهرستان دالاهو فاقد بیمارستان است و مردم از ما انتظار دارند اعتباری برای آن در نظر گرفته شود که در این خصوص عنایت وزیر بهداشت را می‌طلبد.

کرمانشاه- سایت خبری پرسون؛ هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه امروز 20 آبان ماه در نهمین آئین پویش «ره سلامت» که با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی همزمان با سومین سالگرد زلزله استان کرمانشاه در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد، گفت: از وزیر بهداشت تامین اعتبار برای بیمارستان‌های شهرستان‌های ثلاث باباجانی، روانسر و دالاهو را خواستاریم.
هوشنگ بازوند افزود: شهرستان دالاهو فاقد بیمارستان است مردم از ما انتظار دارند اعتباری برای آن در نظر گرفته شود که در این خصوص عنایت وزیر بهداشت را می‌طلبد.

نیاز بیمارستان موقت برای شهرستان روانسر
مدیریت ارشد استان در ادامه گفت: بیمارستان ثلاث باباجانی قبل از زلزله تکمیل نشده بود، و در جریان زلزله هم آسیب دید که نیازمند مساعدت ویژه وزیر بهداشت در این زمینه هم هستیم، در روانسر نیز یک بیمارستان در دست ساخت است که ممکن است ساخت آن پنج سال به طول انجامد و با توجه به نیاز مردم این منطقه تقاضا داریم یک بیمارستان موقت برای مدت پنج تا ۶ سال در این منطقه ساخته شود.

استاندار خاطر نشان کرد: 7 بیمارستان در زلزله تخریب شده است که کار ساخت پنج بیمارستان به اتمام رسیده و تکمیل بیمارستان اسلام‌آباد غرب و ۲ بیمارستان دیگر هم در دست اقدام است.

بازوند با اشاره به وجود اختلاف نظر جزیی بین دانشگاه علوم پزشکی و مجری ساخت بیمارستان اسلام‌آبادغرب، اظهار داشت: مشکل مطرح شده قابل حل است و ظرف کمتر از ۲۰ روز دیگر شاهد بهره‌برداری از این بیمارستان خواهیم بود.

استاندار با اشاره به تخریب ۲۲۷ واحد خانه بهداشت در زلزله، گفت: ۲۲۵ واحد از این تعداد به بهره‌برداری رسیده و از ۹ مرکز جامع سلامت تخریب شده در جریان زلزله تاکنون هفت واحد ساخته و از چهار واحد مرکز فوریت‌های تخریب شده تاکنون 3 واحد بازسازی شده است.

این مسؤول در خاتمه سخنانش گفت: این روزها استان کرمانشاه با کرونا حال و روز خوبی ندارد، تاکنون ۱۳ دستگاه اکسیژن‌ساز تحویل استان شده است و توافقات خوبی برای دستگاه های بیشتر نیز صورت گرفته است.
مهین رحمانی- استان کرمانشاه

210193