فرمانده مرزبانی استان کردستان:

مرزبانی، کولبری را جرم می داند؟

فرمانده مرزبانی استان کردستان گفت: اگر اقدام کولبران قانونی و در چارچوب وظایف باشد مرزبانی امنیت آنها را بر عهده خواهد گرفت تا به شکل قانونی و در کمال امنیت به کولبری بپردازند.

به گزارش پرسون؛ سردار علیرضا مرزبانی اظهار کرد: طبق بند 8 ماده 4 قانون ناجا، مرزبانی به عنوان ضابط قانون، مبارزه با انواع قاچاق و جرائم مشهود، مبارزه با گروهک های معاند تروریستی مسلح ضد نظام جمهوری اسلامی، کشف جرم، تعقیب، توقیف و دستگیری مجرمین، مرتکبین و متهمین انواع جرائم مرزی و امنیتی، تعقیب، توقیف و دستگیری مجرمین، مرتکبین و متهمین انواع جرائم مرزی و امنیتی، تردد افراد بدون مجوز قانونی از مرزهای غیرمجاز، خصوصاً مبارزه با انواع قاچاق اعم از سلاح و مهمات، انسان، مواد مخدر، مشروبات الکلی، ورود هرگونه کالا غیر از مبادی ورودی و خروجی مرزهای رسمی، خصوصاً حمل کالاهای ضد امنیتی، ضدفرهنگی و کالاهای ممنوع المعامله (مشروبات الکلی)، و...، را به عنوان رسالتی بزرگ بر عهده دارد.

وی افزود: مرز طبق قانون تعریف دارد و هرگونه تردد غیرمجاز در مرز جرم تلقی می‌شود، بعضاً مصاحبه‌هایی را شاهدیم که آگاهانه و ناآگاهانه عنوان می‌کنند که مرزبانی با کولبران برخورد کرده در صورتی که کولبر مجاز، مورد حمایت مرزبانی است.

فرمانده مرزبانی استان کردستان بیان کرد: اگر اقدام کولبران قانونی و در چارچوب وظایف باشد مرزبانی امنیت آنها را بر عهده خواهد گرفت تا به شکل قانونی و در کمال امنیت به کولبری بپردازند.

وی ادامه داد: کولبر فردی است که در زمان و مکان و روز مشخص به جا به جایی کالایی مشخص مبادرت می‌ورزد و عملکردش با نظارت مرزبانی است، اما وقتی فردی در نیمه شب در دره‌ها و ارتفاعات تردد غیرمجاز دارد، گاها با مرزبانی درگیر شده و اقدام به تیراندازی می‌کند مسلم است که کولبر نیست؛ و با "کوله" اجناس غیرمجاز، ضد فرهنگی، مشروب، اسلحه و مهمات را حمل می‌کند.

سردار مرزبانی یادآور شد: برخی اظهار نظرها و انتقادات علیه مرزبانی وجود دارد که نباید تلاش شبانه‌روزی و مستمر سربازان،‌ درجه‌داران و مرزبانان ما که در شرایط سخت خدمتگزاری می‌کنند با اظهار نظرهای نادرست، زیر سؤال برود.

منبع: ایسنا

208532