معاونت وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان کرمانشاه:

مشمولان در قبال هر فرزند سه ماه کسر خدمت می شوند/ تعقیب، دستگیری و تحویل مشمولان غایب در دستور کار پلیس

معاونت وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان کرمانشاه از مشمولان غایب خواست هرچه سریعتر خود را به حوزه نظام وظیفه محل سکونت خود معرفی و در صورت داشتن فرزند در قبال هر فرزند سه ماه کسر خدمت و چنانچه غیبت در طول خدمت نداشته باشند از  بخشودگی خدمت بهره مند شوند.

کرمانشاه- پرسون؛ سرهنگ علی اشرف نجفی معاونت وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی ناجا استان کرمانشاه در نشست خبری به مناسبت هفته نیروی انتظامی که در سالن جلسات این معاونت برگزار شد.

ضمن تبریک هفته ناجا، شعار امسال نیروی انتظامی را « همه با هم برای امنیت و سلامت» عنوان کرد و افزود: در این هفته خدمات ویژه ای به شرح ذیل برگزار می شود.


نجفی جلسات کفالت از هفته ای یک روز به هفته ای دو روز، جلسات کمیسیون پزشکی از هفته ای دو روز به هفته ای پنج روز، کمیسیون کفالت از هفته ای یک روز به هفته ای دو روز اعلام کرد و افزود: در

راستای ارتقاء خدمتی در مناطق خدمت برای مشمولان عادی ۲۴ ماه مقرر گردیده و در مناطق غیر عملیاتی و بد آب و هوا ۲۱ ماه، در مناطق امنیتی و درگیر ۱۷ماه، سربازان وظیفه عادی غیر بومی ۱۷ ماه و در مناطق غیر درگیر و عملیاتی ۱۸ ماه تعیین شده است.

تغییرات در خدمت سربازی شامل مشمولان جدید می شود


نجفی عنوان کرد: تغییرات در خدمت سربازی شامل مشمولان جدید به سربازی که محل زندگی آن تا محل خدمتش حداقل ۵۰ کیلومتر فاصله باشد. و همچنین نیز شامل سربازانی است که از تاریخ ۹/۱ سال جاری اعزام به خدمت می شوند.

انجام معاینات کرونا برای مشمولان به خدمت رایگان می باشد


معاونت وظیفه عمومی استان کرمانشاه در خصوص مشمولانی که دفتر چه آماده به خدمت را در تاریخ ۸/۳ دریافت کرده اند، گفت: این مشمولان می توانند در تاریخ ۹/۱ با انجام دادن تست سلامت کرونا آماده خدمت شوند.


نجفی با اشاره به اینکه تا امروز حتی یک مورد گزارش کرونا در پادگان ها اعلام نشده، تاکید کرد: انجام معاینات کرونا برای مشمولان رایگان می باشد.

وی در خصوص مشمولانی که بیماری ضمینه ای دارند و شامل معافیت در رزم نمی شود، گفت: تاریخ اعزام این مشمولان با نظریه کمیسیون پزشکی با تاخیر انجام می شود.

تعقیب و دستگیری مشمولان غایب در دستور کار پلیس


نجفی تعقیب، دستگیری و تحویل مشمولان غایب از خدمت سربازی را برابر با ماده ۵۸ مکرر نیروی انتظامی عنوان کرد و افزود: به موجب ماده ۶۳ مکرر قانون وظیفه عمومی اصنافی که مشمولان غایب را به کار

گیری کند، بار اول ضمن معرفی به مراجع قضایی هزینه یک سال یک سرباز «۱۶ میلیون و ۳۰۰هزار تومان» و برای بار دوم و سوم دو برابر و سه برابر جریمه می شوند.

مشمولان در قبال داشتن فرزند کسر خدمت می شوند


معاونت وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان کرمانشاه از مشمولان غایب خواست هرچه سریعتر خود را به حوزه نظام وظیفه محل سکونت خود معرفی و در صورت داشتن فرزند در قبال هر فرزند سه ماه کسر خدمت و چنانچه غیبت در طول خدمت نداشته باشند از بخشودگی خدمت بهره مند شوند.

نجفی در خاتمه سخنانش راههای ارتباطی با حوزه نظام وظیفه را تلفن گویای ۰۹۶۴۸۰ در ساعات اداری و سامانه پیامکی ۱۱۰۲۰۶۰۱۰ را عنوان کرد.


مهین رحمانی- استان کرمانشاه

208436