وزیر خارجه سعودی:

ریاض به تلاش سازش کشورهای عربی با تل‌آویو آسیب نمی‌زند

رسانه‌های صهیونیستی گزارش دادند که وزیر خارجه عربستان گفته این کشور در زمان حاضر به قطار عادی سازی با رژیم اسرائیل نمی‌پیوندد.

به گزارش سایت خبری پرسون، رسانه‌های صهیونیستی به نقل از «فیصل بن فرحان» وزیر خارجه عربستان سعودی اعلام کردند که عربستان هرگز به تلاش کشورهای عربی برای عادی‌سازی با تل‌آویو آسیب نخواهد زد.

این رسانه‌ها گزارش دادند که فیصل بن فرحان در اظهاراتی پشت پرده با محافل اتحادیه اروپا گفت که عربستان هرگز به تلاش‌های کشورهای عربی برای سازش با رژیم صهیونیستی خدشه وارد نخواهد کرد.

رسانه‌های صهیونیست به نقل از وزیرخارجه سعودی نوشتند که عربستان دراین مرحله به روند عادی‌سازی با تل‌آویو نخواهد پیوست؛ مگر در چارچوب به وجود آمدن پیشرفتی در حل درگیری رژیم اسرائیل با فلسطینیان.

وزیر خارجه عربستان پیش از این در یک کنفرانس مطبوعاتی با همتای آلمانی خود در برلین در تاریخ 19 آگوست اعلام کرده بود که عربستان در توافق با رژیم اسرائیل در سایه عدم رسیدن به توافق صلح با فلسطینیان جا پای امارات نمی‌گذارد.

این درحالی است که مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا روز چهارشنبه در کنفرانس خبری مشترک با فیصل بن فرحان همتای سعودی خود، ریاض را به عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی تشویق کرد.

پامپئو و فیصل بن فرحان در دیداری در وزارت خارجه آمریکا روابط دو جانبه در زمینه‌های مختلف به ویژه امنیتی و اقتصادی را مورد بررسی قرار دادند.

پامپئو در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با همتای سعودی خود گفت: ما امروز درباره مسائل امنیتی و منطقه‌ای و اقدامات تهدیدآمیز ایران که خطری برای روند تجارت در منطقه می‌شود، گفت‌وگو کردیم.

وی افزود: امیدواریم که عربستان موضوع عادی‌سازی روابط با اسرائیل را بررسی کند.

از سوی دیگر وزیر خارجه عربستان نیز تاکید کرد که درباره تقویت همکاری‌های اقتصادی و امنیتی دو جانبه با همتای آمریکایی خود گفت‌وگو کرده است.

208087