در بجنورد

خودرو روی دنده تعجب قیمت!

حدود یک هفته بود که با کاهش شاخص های بورس، عمده سرمایه ها به سمت بازار خودرو متمایل شد و این بازار رونق گرفت اما به یک باره قیمت خودروها به شکل نجومی افزایش پیدا کرد. افزایش قیمت های عجیب و غریب و ترمز بریده در بازار خودرو دیروز هم ادامه یافت، به گونه ای که در بجنورد شاهد افزایش 20 تا 30 میلیونی و حتی بیشتر قیمت برخی خودروها بودیم.

به گزارش پرسون؛ یکی از فروشندگان که افزایش قیمت خودرو را متأثر از افزایش نرخ دلار در هفته گذشته می دانست، گفت: با این که در این هفته هیچ اتفاقی در بازارهای مختلف نیفتاده است اما قیمت خودرو افزایش غیرمنطقی دارد.

وی افزود: با اعلام افزایش قیمت ها، التهاباتی در بازار خودرو ایجاد شد، به طوری که افراد کمی خودروی خود را می فروشند، در حالی که خریداران به تعداد زیاد در حال رفت و آمد هستند.

یکی از خریداران خودرو گفت: با این که قیمت ها افزایش یافته و به نفع فروشندگان است اما کمتر کسی تمایل به فروش دارد و مصرف کنندگان بلاتکلیف تر از گذشته مانده اند.رئیس اتحادیه مشاوران خودروی بجنورد با بیان این که چند روزی است قیمت خودرو به دلایل نامعلومی افزایش یافته است، اظهارکرد: به نظر می رسد با افت شاخص بورس، سرمایه ها به بازار خودرو متمایل و باعث افزایش قیمت آن شده است.

«بابایی زاده» افزود: قیمت خودروهای داخلی از 9 تا 25 میلیون تومان و متعاقب آن قیمت خودروهای خارجی هم افزایش یافته است.

وی اظهار کرد: با افت شاخص بورس،برخی مردم برای خرید خودرو هجوم آوردند تا به این طریق سرمایه های شان را حفظ کنند اما با افزایش یک باره قیمت خودرو، دوباره بازار وارد رکود شد و فروشنده ای نداریم.

وی خاطرنشان کرد: در حالی که خودروهای زیادی برای فروش در نمایشگاه ها گذاشته شده بود اما از2 روز پیش فروشندگان انصراف می دهند و خودروهای شان را از نمایشگاه ها خارج می کنند.

به گفته وی، در شرایط فعلی مصرف کننده واقعی در بازار وجود ندارد و تنها افرادی که می خواهند ارزش پول شان کم نشود، برای خرید اقدام می کنند.

«بابایی زاده» ادامه داد: قیمت خودروی پراید 131 که تا چند روز پیش 83 میلیون تومان بود، به یک باره به 95 میلیون تومان افزایش یافت.

وی تصریح کرد: در حالی که باید عرضه و تقاضا قیمت خودروها را مشخص کند اما نمایندگی ها هم به تعهدات شان آن طور که باید و شاید عمل نمی کنند و خودروها را به موقع تحویل نمی دهند.

وی اضافه کرد: اگر روند ثبت نام همچنان ادامه داشت و ماهانه قرعه کشی و تحویل داده می شد، اکنون با این شرایط مواجه نمی شدیم.

به گفته وی، به عنوان نمونه خودروی پژو 206 را که 87 میلیون تومان ثبت نام می کردند، الان در بازار 190 میلیون تومان هم پیدا نمی شود.

195205