قیمت های بزرگ برای ماسک های کوچک در خراسان شمالی

با بازگشایی مدارس و برقراری کلاس های حضوری، این بار سودجویان قصد دارند از این فرصت سوء استفاده کنند و کالاهای خود را به بیشترین قیمت به مردم بفروشند.

به گزارش پرسون؛ این بار فروش ماسک های سایز کوچک گران شده است، به نحوی که برخی خانواده ها با ارسال پیامک و تماس با تحریریه خراسان شمالی ضمن بیان گران شدن ماسک های کودکان، از وضعیت ایجاد شده انتقاد کردند.

یکی از والدین با ارسال پیامکی اعلام کرد: تا پیش از بازگشایی مدارس هر بسته 50 تایی ماسک کودکان را 50 هزار تومان می خریدم اما روز گذشته وقتی دوباره برای خرید به همان مکان همیشگی رفتم، متوجه شدم قیمت هر بسته ماسک 50 تایی 185 هزار تومان شده است.

«علوی» با بیان این که فرزندم در پایه دوم ابتدایی تحصیل می کند، اضافه کرد: بعد از هر 2 ساعت حضور در مدرسه باید ماسک بچه ها تعویض شود و با توجه به این که مدارس تعهدی برای تامین ماسک دانش آموزان ندارند، این هزینه را خانواده ها باید پرداخت کنند، بنابراین این گران فروشی به شدت خانواده ها را تحت فشار قرار می دهد.

وی ادامه داد: از مسئولان نظارت بر بازار می خواهم، سریع تر به این موضوع رسیدگی کنند.

یکی دیگر از شهروندان با بیان این که فرزندش امسال وارد کلاس اول ابتدایی شده است، افزود: برای تهیه ماسک به یکی از مراکز عرضه کالاهای طبی مراجعه کردم اما متوجه شدم قیمت ماسک بچگانه بسیار گران شده است و من مجبور شدم 3 عدد ماسک را 6 هزار تومان خریداری کنم.

وی با بیان این که برای خرید ماسک پارچه ای مناسب به یکی از مراکز عرضه کالاهای ورزشی مراجعه کرده است، افزود: در گذشته ماسک های پارچه ای که دوخت و طرح مناسبی دارند، 10 هزار تومان بودند اما از یک شنبه صاحب این مغازه قیمت های خود را چند برابر کرده است.این شهروند نیز خواستار پیگیری این مشکل شد.

195135