تغذیه و سلامتی

صفحه تغذیه و سلامت با رویکردی تخصصی به ارائه مطالبی در زمینه های سلامت،بهداشت و تغیه سالم می پردازد.

از دوم نوامبر مصادف با ۱۲ آبان، در بیمارستان‌های انگلستان واکسن ویروس کرونا، ساخته‌ی شرکت چند ملیتی (انگلیسی- سوئدی) آسترازنکا توزیع می‌شود

رئیس مرکز تحقیقات آسم و آلرژی؛

ماسک زدن برای چه افرادی مضر است؟

رئیس مرکز تحقیقات آسم و آلرژی، گفت: استفاده از ماسک فقط برای کودکان کمتر از دو سال و بیمارانی که اختلال تنفسی شدید دارند، توصیه نمی شود.

قند خون بالا علائم مشخصی دارد از جمله تشنگی شدید، خستگی بیش از اندازه، تغییر وزن و غیره که اطلاع از آن می تواند حیاتی باشد.

علائمی چون سردرد آزاردهنده، سرگیجه، حساسیت به نور و صدا، اختلالات بینایی، بی حسی، احساس سوزن سوزن شدن و حتی ناتوانی در تفکر و تمرکز کردن می‌تواند از نشانه‌های میگرن مزمن باشد.

پیری، یک رویداد اجتناب‌ناپذیر است اما از سنین کم می‌توان اقداماتی را انجام داد تا فرایند پیری را کندتر کرد. یکی از این اقدامات مصرف مواد خوراکی حاوی ترکیبات ضدپیری است که موجب افزایش مدت جوانی و تاخیر در فرایند پیری می‌شوند.

کیوی که به انگور چینی نیز معروف است میوه‌ای تخم مرغی شکل با پوستی قهوه‌ای رنگ و شبیه به موکت می‌باشد که از خواص بسیار زیادی برخوردار می‌باشد.


ریزش مو مشکل بزرگی نیست که نتوان آن را درمان کرد بر اساس مطالعات علمی ریزش ۸۰ تا ۱۰۰ تار مو به صورت روزانه طبیعی بوده و جای هیچ گونه نگرانی ندارد.

امروز طرز تهیه خورشت مرغ ترش مازندرانی رو براتون گذاشتم که فوق العاده خوشمزه است و داخلش از رب انار استفاده میشه. امیدوارم این خورشت رو بپزین و از مزه‌اش لذت ببرین.