تغذیه و سلامتی

صفحه تغذیه و سلامت با رویکردی تخصصی به ارائه مطالبی در زمینه های سلامت،بهداشت و تغیه سالم می پردازد.

یکی از مشکلاتی که در فصل پاییز و زمستان تشدید می‌شود، خشکی پوست دست و پا است که باید آن را جدی بگیرید و به فکر درمانش باشید.

بررسی های یک مطالعه بالینی؛

زردچوبه در درمان عفونت معده اثر دارد؟

نتایج یک مطالعه بالینی بر روی بیماران مبتلا به باکتری "هلیکوباکتری پیلوری" نشان داد که "کورکومین"؛ به عنوان ماده موثره زردچوبه، تاثیری در از بین رفتن عفونت معده ندارد.

میگرن یک بیماری آزار دهنده است که می‌توان برای درمان آن به جای استفاده از مسکن‌های شیمیایی از نوشیدنی‌های مفید استفاده کرد.

در ابتدای پاندمی این تصور وجود داشت که این ویروس با توجه به انتقال تنفسی، مثل هر ویروس تنفسی دیگر با گرمتر‌شدن هوا از نفس می‌افتد و به خواب تابستانی خواهد رفت.
رئیس مرکز تحقیقات سرطان با بیان اینکه حدود ۲۰۰ نوع سرطان در جهان وجود دارد گفت: سرطان دومین علت مرگ در ایرانیان است.
پژوهشگران با بررسی اثر کنگر فرنگی مطرح کردند؛

سلاحی مقابل کبد چرب

محققان کشور در راستای یافتن راه حل‌های طبیعی برای غلبه بر معضل جهانی کبد چرب، استفاده از گیاه دارویی آرتیشو را توصیه کرده و آن را مؤثر دانسته اند.

با یک ماده ضدمیکروبی قوی آشنا شوید؛

خواص شگفت انگیز دارچین

دارچین یک ماده ضدمیکروبی قوی است که باعث تقویت سیستم ایمنی بدن شده و در درمان عفونت‌ها مؤثر است.

پاندمی ویروس کرونا، تعطیلی چندباره کسب‌وکارها، محدودیت‌ها و قرنطینه‌ها، خبرهای بد اقتصادی و اجتماعی و سیاسی، سخت شدن وضعیت معیشتی و گرانی‌ها، تحصیل از راه دور فرزندان و دست و پنجه نرم کردن با اینترنت و ابزارهای آموزشی و در نهایت دورکاری اجباری بسیاری از کارمندان، همگی باعث شدند عصبی، خسته، زودرنج، احساساتی یا برعکس بی‌احساس شویم.

حس کردن مداوم طعمی شیرین در دهان می‌تواند نتیجه ابتلای افراد به برخی بیماری‌ها یا عفونت‌ها باشد.

شناخته شده است که سطح بالای کلسترول "بد" خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی را افزایش می‌دهد. این ماده می‌تواند رگ‌ها را مسدود کند و در نتیجه لخته خون ایجاد کند. توجه به موقع علائم هشدار دهنده بسیار مهم است. این خطر توسط چهار علامت جسمی نشان داده می‌شود که به راحتی قابل تشخیص است.

یک رژیم شناس و متخصص تغذیه در خصوص باید‌ها و نباید‌های تغذیه‌ای هنگام بروز تب توضیحاتی را ارائه کرد.

اختلال‌ها در جریان واکسیناسیون کرونا و پیدا شدن گونه‌های جهش‌یافته ویروس نگرانی‌ها نسبت به آینده را افزایش داده است. هنوز کسی نمی‌داند ویروس سارس کوو۲ (Sars-CoV-2) که عامل ابتلا به بیماری کووید۱۹ است چه تعداد دیگری را در جهان مبتلا می‌کند و چقدر قربانی می‌گیرد.