یادداشت‌ها

یادداشت/بی شک صلابت، اقتدار و استقامت فراموش نشدنی فرمانده پر افتخار لشکر محمدرسول‍الله (ص) در جریان عملیات خیبر در منطقه طلائیه و تصرف جزایر مجنون و حفظ آن با وجود پاتک های شدید دشمن، از افتخارات تاریخ دفاع مقدس محسوب می ‍شود.
یادداشت به بهانه هفته دفاع مقدس؛

سرداران و شهدا، تا همیشه به شما بدهکاریم

یادداشت اختصاصی- مهسا اخلاقی - ما کوچه های شهرمان را به نام آنها کردیم تا هر زمان نشانیِ جایی را دادیم، یادمان باشد اگر با آرامش به مقصد رسیدیم از سایه ایثار این شهیدان بوده است.
یادداشت به مناسبت هفته دفاع مقدس؛

آری اینجا ایران است سرزمین دلیران در خون غلتیده

در چهلمین سالگرد پیروزی ملت ایران گرامیداشت یاد و خاطره هفته دفاع مقدس برابرقدرتهای دنیا که با به زانو در آمدشان فهمیدند که ایران دیگر آن ایران دوران پهلوی نیست که بله قربان گوی به مستکبرین و استکباران دنیا باشد .
به بهانه انتشار فایل صوتی کتاب با صدای چکامه سرا مطرح شد؛

شرحی بر کتاب منظومه خاک و خون

یادداشت/تاریخ دیرینه کشورعزیزمان ایران ، مصائب بسیاری که بر ایرانیان تحمیل شده اند را درخود به ثبت رسانده است . از هزاران سال پیش، عوامل بسیاری همچون موقعیت جغرافیائی ویژه این سرزمین، دستیابی به منابع بسیارغنی وطبیعی موجود درایران، کشورگشائی ها وحتی در مواردی کینه و حسد کشورهای قدرتمند ، آتش جنگ های بسیاری را دراین کشورمشتعل کرده است.
این روزها موجی به ارتفاع بلندِ صدای صدها غرولند و متون تند انتقادی و اظهار نظر بدون پیشنهادِ منتقدین در تأخیر بیش از حد برای معرفی وزیر صمت جدید به راه افتاده است.
یادداشت/در زمانی که اصفهان دیگر امیدی به صنعت پر و پیمانه خود نداشت و هر روز بر جمعیت بیکار ان افزوده میشد متولیان استان ندای صنعت گردشگری را بر طبل زدند که اگر اصفهان به رکود اقتصادی رسیده با روی آوری به صنایع پاک مثل گردشگری میتوان اصفهان را پر رونق کرد این تنها نقطه امبد نجات اصفهان با شیوع کرونا در نطفه خاموش شد.
یادداشت/به اسم بیمه سلامت به اعضای شورای شهر اصفهان تماس گرفتیم که بپرسیم و بدانیم بیمه ای که برای قشر محروم جامعه که روز به روز بر جمعیتشان اضافه  می شوند ، در این بحزان اقتصادی تا چه اندازه هوای مردم را دارد.
تحریم‌ها به جایی رسیده که آقای نوبخت؛ رئیس سازمان برنامه و بودجه دولت آقای روحانی اعلام می‌کند: "یک قطره نفت نمی‌توانیم صادر کنیم"!
به همه این مصائب، احتکار، کم‌فروشی، گران‌فروشی، زیرمیزی، تقلب و ... را نیز اضافه کنید!
نقش دولت در فرایند اقتصاد، تجارت و بازرگانی همچنان قابل‌توجه و البته ملموس و محسوس است. نقشی که هرچند گام‌هایمان به سوی توسعه و پیشرفت بخش خصوصی باشد؛ زمین همچنان زمین دولت است که انتظار می‌رفت در تمام این سال‌ها آمادگی کافی برای بهره‌وری را پیدا کند. این حوزه همچنان وابستگی، انکارناپذیری به نقش‌آفرینی دولت دارد.
یادداشت/ شاید بیش از ده سال است که موضوع فساد در فوتبال ایران به طور جدی مطرح شده و رسانه ها به شیوه های مختلف به افشا زوایای گسترده این فساد خانمان برانداز فوتبال ایران پرداخته اند.

با وجود اینکه فرودگاه همدان دارای بیش از 80 سال قدمت است؛ علت اینکه چرا سال‌هاست که رکود بر فرودگاه همدان سایه انداخته و پروازهای داخلی در آن رونق چندانی ندارد را باید از چه کسانی پرسید؟
کتاب «حسین در اندیشه مسیحیت» اولین بار در سال ۱۹۷۸ به رشته تحریر درآمد اما نویسنده از آن تاریخ به بعد و در اثر مطالعات بیشتر، اضافه ها و الحاقیه زیادی به آن افزود و چاپ چهارم آن را در ماه های اخیر منتشر کرد، این کتاب تاکنون به ۱۷ زبان ترجمه شده و در ۵ دانشگاه نیز برای دوره های تکمیلی کارشناسی ارشد و دکتری مورد تایید قرار گرفته است و قرار است چاپ چهارم آن بزودی به فارسی ترجمه و منتشر شود.

یادداشت _طى چند روز گذشته خبرى مبنى بر امضاء طرحى جهت انسداد و محدودسازى شبکه هاى اجتماعى توسط تعدادی از نمایندگان مجلس، در برخى سایت هاى خبرى و شبکه هاى اجتماعى درج شد .