اقتصاد کلان

اخبار اقتصاد کلان ایران اعم از تورم، اشتغال، بودجه، سیاست‌های پولی و مالی، نقدینگی، حقوق و دستمزد و ... را در حوزه اقتصاد کلان پرسون بخوانید.

جهانگیری در تماس تلفنی با آیت‌الله علوی بروجردی:

دولت به دنبال کاهش فشارها بر طبقه ضعیف جامعه است

معاون اول رییس جمهوری در تماس تلفنی با آیت‌الله سید محمدجواد علوی بروجردی، در جریان آخرین وضعیت جسمانی و روند درمان وی قرار گرفت و با ارائه گزارشی از وضعیت اقتصادی کشور گفت: دولت با تمام ظرفیت به دنبال کاهش فشارها بر اقشار ضعیف جامعه است
دفتر مطالعات اقتصادی مرکز پژوهش‌های مجلس تقویت حکمرانی در حوزه ریال را از مهمترین برنامه‌های اقتصادی کشور عنوان و اعلام کرد: حکمرانی در حوزه ریال نیازمند زیرساخت اطلاعاتی کامل، فراگیر، به‌روز و در دسترس در حوزه‌های مختلف است.
میانه بهار امسال در روزهایی که دلار در ابتدای جریان اوج گرفتن و در آستانه عبور از ۲۰ هزار تومان بوده و قیمت سکه رکوردهای جدیدی به ثبت می‌رساند، بانک مرکزی و رئیس‌کل آن عبدالناصر همتی از هدف‌گذاری تورمی رونمایی کردند.

رئیس هیئت موسس کانون صرافان:

دلایل نوسانات نرخ دلار

رئیس هیئت موسس کانون صرافان مهمترین دلیل افزایش نرخ ارز و دلار را تفاوت نرخ تورم و و بیکاری در ایران و کشور‌های حوزه دلار عنوان کرد و گفت: جو روانی حاصل از عملکرد غلط مسئولین اقتصادی کشور نیز بر این وضعیت دامن می‌زند.

رهگشای در گفتگو با پرسون پاسخ می دهد:

کرونا تهدیدی برای اقتصاد خسارت دیده اروپا

عضو کارشناس اقتصاد ببن الملل و پژوهشگر اندیشکده اقتصاد مقاومتی گفت: در اتحادیه اروپا خیلی از محصولات با فناوری بالا و پایین یک زنجیره تولیدی دارد که در کل اروپا پخش است حتی در بیرون از اروپا مانند هواپیما، خودرو و غیره که قطعات مختلفش در کشورهای متعددی تولید می شود و اینگونه زنجیره ها با بحران کرونا در مقایسه با کشورهایی که زنجیره تولید کالا را در داخل کشور خودشان داشته خسارت بیشتری دیدند.

در گفتگو با عضو هیات مدیره سندیکای شناسایی و مکانیابی رادیویی عنوان شد؛

اینترنت اشیا جهش طلایی در صنعت فاواست

جهش طلایی صنعت فاوا، اینترنت اشیاست که تشکل های این حوزه از جمله سندیکای شناسایی و مکانیابی می تواند با ایجاد اتحاد در میان اعضا عاملی برای هم افزایی و ارزش آفرینی در این صنعت شود.
قیمت دلار در ابتدای هفته پیش ریزشی بوده و از کانال ۳۰ هزار تومان خارج شده و وارد کانال ۲۷ هزار تومان شده است و همین موضوع باعث عرضه بیشتر دلار به بازار شد البته برخی معتقدند این روندکاهشی دلار موقتی بوده و دلال ها از این وضعیت نوسان گیری می کنند.
ایرادهای موجود در اعطای تسهیلات کمک ودیعه مسکن با پیگیری‌های لازم توسط بانک مرکزی رفع و سرعت پرداخت تسهیلات افزایش پیدا کرده است، به نحوی که در حال حاضر تعداد ۵۵ هزار و ۵۵۲ پرونده در بانک‌ها و موسسات عامل تشکیل شده و برای تعداد ۴۳ هزار و ۲۴۱ نفر جمعاً حدود ۹۱۰ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است.

پورابراهیمی در گفتگو با پرسون :

منابع ارزی جایگزین صادرات نفتی شود

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: مدیریت منابع ارزی ناشی از صادرات غیر نفتی حدود 27 میلیون دلار تا بهار امسال منابعی بوده که به دلایل مخـتلف به چرخه اقتصاد کشور برنگشته است که فقط حدود نزدیک 8 تا 9 میلیون دلار از این منابع به چرخه اقتصاد برگشته است. و ما بقی این رقم به عبارتی در حال پیگیری است که سریعتر عملیاتی شود.



شیرازیان در گفتگو با پرسون پاسخ می دهد:

لزوم شفافیت و نظارت بر قیمت ها برای حذف دلالان اقتصادی

مدیر سامانه جامع تجارت وزارت صنعت گفت: مزیت اصلی برای مردم کنترل و نظارت بر قیمت‌ها و حذف واسطه گری به نوعی(دلالی) است که کالا به قیمت واقعی به دست مصرف کننده برسد و برای مدیران ایجاد شفافیت و افزایش اشراف بر زنجیره تامین کالا شود.
عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به اینکه مردم با یارانه ۴۵ تومانی نمیتوانند زندگی کنند معتقد است با توجه به موج گرانی و کاهش قدرت خرید مردم یکی از ضرورت‌های کشور تدوین طرح‌هایی در راستای تامین کالاهای اساسی موردنیاز خانوار است.
نصرایی در واکنش به بی برنامگی اقتصادی دولت؛

آقای روحانی؛ اقتصاد را معطل تعیین سرنوشت کاخ سفید نکنید!

عضو فراکسیون روحانیت مجلس گفت: دولت نه تنها از بدعهدی‌های قبلی آمریکا درس نگرفته بلکه همچنان شاهدیم که منتظرند ببینند در کاخ سفید می‌خواهد چه اتفاقی بیفتد و چه کسی می‌خواهد در آمریکا رئیس جمهور شود و اقتصاد کشور را منتظر اینگونه مسائل گذاشته‌اند.
عضو کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: افزایش و کنترل ارز وابسته به پارامتر و متغیر هایی است. که باید این متغیرها را شناسایی و آسیب های آن را بررسی کرد و در هر زمانی که این نرخ ارز بالا می رود ببینیم کدام متغیر وابسته دچار مشکل شده است که در بالا بردن نرخ ارز تاثیر گذار بوده و با همان عامل کنترل شود.