آموزش و پرورش

آخرین و مهمترین خبرهای فرهنگیان و مدارس را در صفحه جامعه پرسون بخوانید.

وزیر آموزش و پرورش گفت: با توجه به بررسی‌های انجام شده تصمیم بر این شد که برای حضور دانش‌آموزان در مدارس الزامی نباشد.

مدیرکل روابط عمومی دانشگاه پیام نورگفت: این دانشگاه در ۲۰۷ رشته مقطع کارشناسی ارشد در گروه های فنی مهندسی، علوم پایه، علوم انسانی، کشاورزی و هنر پذیرای متقاضیان مجاز به انتخاب رشته در آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۹۹ است.

مسوول شبکه آموزشی دانش آموزی شاد مطرح کرد؛

حفظ امنیت دانش آموزان در فضای مجازی با شبکه شاد

مسوول شبکه آموزشی دانش آموزی شاد گفت: قابلیت سیم‌کارت شاد تنها در ورود به فضای شبکه مجازی شاد را برای دانش‌آموزان آماده می‌کند؛ و امنیت آنها در استفاده از این شبکه در حین آموزش حفظ می‌شود.

معاون پرورشی وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه در هفته اول بازگشایی مدارس چالش مسئله حمل و نقل دانش آموزان حل می شود گفت: دستورالعمل های مربوطه در سرویسهای دانش آموزی و مسایل حمل و نقل صادر و رعایت پروتکلهای بهداشتی نیز به آنها گوشزد شده است. سیستمهای نظارتی نیز طراحی شده است لذا در این زمینه به خانواده ها اطمینان می دهیم.
رئیس‌جمهور گفت: همان‌طور که در ماه‌های گذشته ثابت کردیم دوگانۀ «نان و جان» و دوگانۀ «سلامت و دیانت» ناصحیح است؛ امروز نیز همۀ ما و دانش‌آموزان و معلمان ثابت می‌کنیم که دوگانگی «سلامت و آموزش» و دوگانگی «خانه و مدرسه» نادرست است.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در گفت و گو با پرسون:

ایجاد حس تعهدپذیری در جوانان کلید اصلی حل مشکلات کشور است

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: توجه به آموزش و پرورش و دانشگاه ها در طی این سالها در حداقل بوده و این رویکرد باید تغییر کند. به وضوح این کم کاری را می توان در لایحه های نوشته شده که هیچ نظارتی بر آن نیست مشاهده کرد.اکثر اوقات رصد اجرا لوایح صورت نمی گیرد.
وزیر اسبق آموزش وپرورش درباره دیدار تصویری رهبر معظم انقلاب با مدیران آموزش وپرورش گفت: در دیدار مجازی رهبری با مدیران آموزش وپرورش به مسائل مهمی از قبیل، دانشگاه فرهنگیان و شهیدرجایی، منزلت معلم، مسائل پرورشی، فضای مجازی، عدالت آموزشی، مهدکودک‌ها و سند تحول بنیادین مطرح و برای هریک راهکارهایی ارائه شد.
در پی دستور رئیس جمهور برای رایگان شدن هزینه اینترنت "شبکه شاد":

منادی: هزینه اینترنت دانشجویان هم رایگان شود

در پی دستور رئیس جمهور برای رایگان شدن هزینه اینترنت "شبکه شاد" رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس خواستار رایگان شدن هزینه اینترنت دانشجویان شد.
سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس مطرح کرد :

پرورش کودکان حلقه مفقوده در مهدکودک‌ها

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس با ابراز تاسف از اینکه پرورش کودکان در مهدکودک‌ها در اولویت قرار نگرفته است، گفت: تربیت و پرورش نیروی انسانی باید به عنوان اولویت اول کار مدیریت تعلیم و تربیت در مهدکودک‌ها، مدارس و آموزش و پرورش قرار گیرد.
رییس جمهوری با تاکید بر اینکه اولویت اول ما آموزش حضوری با رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی است، گفت: بدون مشارکت خانواده‌ها، رعایت پروتکل‌ها در مدارس امکان پذیر نیست.
سخنگوی دولت گفت: با توجه به فصل سرما و پیش‌بینی سازمان بهداشت جهانی شیوع ویروس کرونا در فصل پاییز افزایش می‌یابد و ما نمی‌توانیم کشور را تعطیل کنیم، اما باید کارهایی که تاثیری بر معیشت خانوار ندارند را به حداقل برسانیم.
پرسون گزارش می دهد؛

پشت کنکور بمان و گذر عمر بین

دانش آموزان در ایام کنکور تحت فشار و استرس زیادی هستند و کنکور را به عنوان دریچه ای برای دستیابی به موفقیت می دانند. اما آیا این روش برای راه یابی به دانشگاه روش عادلانه ای است؟