آموزش و پرورش

آخرین و مهمترین خبرهای فرهنگیان و مدارس را در صفحه جامعه پرسون بخوانید.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه ابلاغ کردیم آزمون های غیرحضوری و با استفاه از ظرفیت های مختلفی که وجود دارد برگزار شود، گفت: درباره برخی دروس هنرستانی و پایه های اول و دوم ابتدایی به دلیل ویژگی های خاصی که دارد اجازه دادیم اگر با هماهنگی ستاد مقابله با کرونا مشکلی وجود نداشته باشد و البته با رعایت همه دستورالعمل های بهداشتی، به صورت «حضوری» آزمون برگزار کنند.
معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش گفت: در بخشنامه‌ای که برای مناطق سراسر کشور فرستاده‌ایم، اعلام کردیم در صورت موافقت ستاد کرونای استان، یادگیری دانش‌آموزان پایه اول و دوم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به صورت حضوری ارزیابی شود.

مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت آموزش و پرورش درباره آخرین وضعیت تهیه و توزیع سیمکارت دانش آموزی گفت: طرح اولیه سیم کارت دانش آموزی با احصای قابلیت‌های مورد نیاز سیم کارت اختصاصی دانش‌آموزان آماده شده و با همکاری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در حال پیگیری است.

یکی از مهم‌ترین مشکلاتی که معلمان بهارستانی با آن دست و پنجه نرم می کنند عدم دسترسی 1800 دانش آموز به گوشی هوشمند است که با توجه به تدریس غیر حضوری نمی توانند از آن بهره ای ببرند.
مرکز پژوهش‌های مجلس در گزارشی پیشنهاد داده تا در آزمون سراسری سال 1400، سنجش با 2 آزمون جداگانه (2 مجموعه سؤال برای نظام‌‌های جدید و قدیم متوسطه) با تعداد معدود سؤالات متفاوت برگزار شود.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت که از هفته آینده به مدت ١٠ روز شخصا در سیستان‌وبلوچستان مستقر می‌شوم تا مشکلات ارتباطی روستاهای این استان رفع شود.
رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس از تایید حکم اعمال مدرک تحصیلی دوم معلمان از سوی شورای نگهبان خبر داد و گفت: این قانون از تاریخ ۱ بهمن ۱۳۹۹ توسط دولت قابل اجراست.
وزرای آموزش و پرورش و ارتباطات و فناوری اطلاعات هفته جاری برای پاسخگویی به سوالات برخی از نمایندگان در مجلس شورای اسلامی حضور پیدا می کنند.
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس از اعلان وصول طرحی برای رایگان شدن اینترنت برای دانش آموزان، معلمان و مدارس و توزیع یک میلیون تبلت در میان دانش آموزان خبر داد.
استاد تمام دانشگاه شیراز گفت: پدیده کرونا به شکل انقلاب گونه‌ای مقوله آموزش را دچار تحول و از بستر حضوری به فضای مجازی منتقل کرده است.
مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی وزارت آموزش و پرورش برنامه امتحانات نهایی پایه دوازدهم روزانه و بزرگسالان، آموزش از راه دور و داوطلبان آزاد رشته‌های شاخه نظری دوره دوم متوسطه در نوبت امتحانی دی‌ماه ۹۹ را ابلاغ کرد.