بهداشت و درمان

آخرین و مهمترین خبرهای پزشکی را در صفحه بهداشت و درمان پرسون بخوانید.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در پیامی ضمن تبریک روز جهانی بهداشت محیط، از متولیان و تلاش‌گران این عرصه به ‌ویژه همکاران بهداشت محیط در وزارت بهداشت، دانشگاه‌های علوم پزشکی و اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها قدردانی کرد.

بر اساس مطالعه تیروئید تهران که توسط مرکز تحقیقات غدد پژوهشکده علوم غدد درون ریز و متابولیسم طراحی شده و در حال اجرا است، شیوع و بروز بیماری‌های تیروئید و ارتباط تست‌های تیروئید با بیماری‌های قلبی-عروقی و عوامل خطر بوجود آورنده آن نظیر فشار خون بررسی می‌شود.

مسئول اطلاع رسانی ستاد محرم استان تهران خبر داد:

افزایش 6 درصدی اهدای خون توسط هیئت های مذهبی در ایام محرم

مسئول اطلاع رسانی ستاد محرم استان تهران از افزایش 6 درصدی اهدای خون توسط هیئت های مذهبی این استان در ایام محرم خبر داد و گفت: اهدای خون در ایام محرم به ویژه روزهای تاسوعا و عاشورا نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل افزایش یافته است.
در وزارت بهداشت سامانه متمرکزی طراحی شده که همه جوانب موضوع اهدا از زنده را در نظر گرفته و این سامانه مراحل آزمایشی خود را طی می کند، تا پس از برطرف شدن نواقص به صورت کامل در کشور اجرایی شود.
سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون ۴۲۹ هزار و ۱۹۳ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۱۷۸ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۲۴ هزار و ۶۵۶ نفر رسیده است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امروز(سه شنبه) از طریق فضای مجازی، ۲۳ مرکز بهداشتی و درمانی را شامل ۲۰۱ تخت بیمارستانی در تعدادی شهرهای استان لرستان، کرمانشاه و خوزستان افتتاح کرد.

پرسون گزارش می دهد؛

جان انسان چند؟

در بسیاری از تصمیم‌گیری‌های سلامت، قیمت گذاری را به طور صریح افرادی پشت پرده انجام می‌دهند و ما به صورت ضمنی تحت تاثیر آثارش قرار می گیریم و متاسفانه نمیشه از آن فرار کرد یعنی لاجرم که این اتفاق رخ دهد.
پایگاه اورژانس هوایی خراسان شمالی، به عنوان چهل و ششمین پایگاه کشور روز پنجشنبه با حضور رییس اوژانس کشور در بجنورد راه‌اندازی شد.
رئیس سازمان غذا و دارو گفت: واکسن‌های فاقد برچسب اصالت مورد تائید سازمان نبوده و تقلبی است؛ بنابراین توجه به وجود برچسب اصالت و استعلام آن از سامانه ttac برای اطمینان از اصالت و سلامت آن ضروری است.

ترکیبات مضر موجود در خاک و آب و بهداشت ضعیف کارگران و بعد از برداشت محصول، دستکاری زیاد می‌تواند خطر آلودگی میوه و صیفی ها را افزایش دهد.

سخنگوی وزارت بهداشت نسبت به کاهش استفاده از ماسک توسط مردم در فضاها و اماکن مختلف هشدار داد و گفت: کرونا هنوز واکسن و داروی اختصاصی ندارد و سه اصل فاصله گذاری، شستوشوی مرتب دستها و استفاده از ماسک همچنان موثرترین راه پیشگیری از این بیماری است.
سخنگوی وزارت بهداشت با اشاره به اینکه متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۴۴ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۲۳ هزار و ۹۵۲ نفر رسید اظهار کرد: خوشبختانه تا کنون ۳۵۵ هزار و ۵۰۵ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند.